- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان به جانورشناس ایرانی رسید

پژوهشگر پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، برنده جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر فرزانه ممتازی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی موفق به دریافت بورس تحقیقاتی یک ساله بنیاد الکساندر فون هومبولت آلمان در زمینه “تاثیر تغییر اقلیم بر پراکنش دوجورپایان در خلیج فارس” به عنوان پژوهشگر کارآزموده شد.

تاکنون پژوهشگران جوان و نیز دانشمندان کارآزموده زیادی از ایران توانسته اند این گرنت پژوهشی ارزشمند را به دست آورند، اما این نخستین بار است که یک پژوهشگر در حوزه جانورشناسی و علوم دریایی برنده این جایزه می شود.

به نقل از پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، بنیاد الکساندر فون هومبولت جهت ایجاد شبکه‌ای پویا از تعاملات بین‌المللی و تقویت همکاری‌های علمی بین پژوهشگران برجسته آلمانی و پژوهشگران ممتاز سایر کشورها، سالانه بورس‌های تحقیقاتی متنوعی را برای دانشمندان و محققان کشورهای در حال توسعه در قالب دوره‌های تحقیقاتی کوتاه مدت و بلند مدت به میزبانی کشور آلمان مورد حمایت قرار می‌دهد.

الکساندر فون هومبولت (Humboldt von Alexander)، بنیانگذار جغرافیای نوین، یکی از بزرگترین دانشمندان و ماجراجویان عرصه جغرافیا در سده های ۱۸ و ۱۹ میلادی بود.

انتهای پیام