جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

مدرس برنامه‌ریزی روستایی، سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی شد! + رزومه

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48649
جمعه، ۲۹ بهمن، ۱۴۰۰ | 11:17

مدرس برنامه‌ریزی روستایی، سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی شد! + رزومه

در ادامه انتصابات تأمل برانگیز در وزارت علوم، یک عضو هیات علمی گروه جغرافیا و برنامه‌ریزی روستایی دانشگاه تربیت مدرس به عنوان سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی و علوم جوی منصوب شد.

به گزارش خبرنگار دیده‌بان علم ایران، وزیر علوم در حالی در حکم انتصاب مرتضی توکلی، سرپرست پژوهشگاه ملی اقیانوس ‌شناسی به «مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند» وی اشاره کرده که آنچه در رزومه وی دیده می‌شود سوابقی کاملا نامرتبط با حوزه اقیانوس شناسی و علوم جوی نظیر معاونت مديركل امور بهزيستي روستايي كشور و عضویت در کمیته اشتغال بهزیستی در سال های ۱۳۸۰ تا ۸۲ و عضویت کمیته کشوری شهر سالم – روستای سالم در سال‌های ۱۳۷۹ تا ۸۱ است.

این عضو هیات علمی دانشگاه تربیت مدرس در بیان سوابق کاری‌ اخیرش در این دانشگاه به دبيری دفتر نظارت و ارزيابي دانشكده علوم انساني دانشگاه تربيت مدرس اشاره کرده و البته از اواخر سال ۱۳۹۰ تا سال ۹۴ با حکم کامران دانشجو – وزیر علوم دولت دوم احمدی نژاد – ریاست دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء (ص) بهبهان را عهده‌دار بوده است.

در فهرست مقالات علمی و طرح‌های اجرا شده توسط توکلی هم کمترین اثری از مطالعات اقیانوس شناسی نیست.

رزومه دکتر توکلی:

FaResume.m-tavakoli(1)

روابط عمومی وزارت علوم هم در خبر انتصاب توکلی به ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی، مطلبی که حاکی از ارتباط وی با حوزه اقیانوس‌شناسی باشد نیاورده و در معرفی وی نوشته است:

«دکتر مرتضی توکلی (زاده شازند استان مرکزی -۱۳۵۲)، عضو هیات علمی با مرتبه دانشیاری گروه جغرافیای دانشگاه تربیت مدرس است که سوابق اجرایی همچون مدیر گروه، مدیر کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد، مدیر امور دانشجویی، مدیر دفتر همکاریهای علمی بین المللی، معاون پژوهشی دانشگاه و رئیس دانشگاه را در کارنامه خود دارد.
وی همچنین ناظر سند بنیادی اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج اساتید کشور و مدیر نشریات علمی پژوهشی آن سازمان را در سال ۹۷-۹۸ برعهده داشته است.»

انتصاب سؤال برانگیز این متخصص برنامه‌ریزی روستایی به ریاست پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی در حالی صورت گرفته که در این پژوهشگاه، استادان و پژوهشگران برجسته‌ای با درجه علمی استاد تمام و دانشیار فعالیت دارند.

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی که در سال ۱۳۷۰ با مشارکت یونسکو راه‌اندازی شده قطب تحقیقات کاملا تخصصی و راهبردی اقیانوس شناسی و علوم جوی و دارای مراکز منطقه‌ای در این حوزه است.

در شرایطی که در نبود استقلال و آزادی آکادمیک و تسلط همه جانبه مدیریت دولتی بر دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور، اعضای هیات علمی دانشگاه ها به عنوان نخبه ‌ترین بخش جامعه، حق تصمیم‌گیری برای انتخاب یک مدیر برای مجموعه کاری تخصصی خودشان را هم ندارند و چند دهه است که وزرای علوم به عنوان متولی علوم، تحقیقات و فناوری کشور به جای هزاران عضو هیات علمی تصمیم می‌گیرند، طبیعتا نمی‌توان انتظار داشت، علم و تخصص و پژوهش جایی در سایر بخش‌های مدیریتی و تصمیم‌گیری کشور داشته باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

فراوانی ذرات میکروپلاستیک در رودخانه‌های منتهی به دریاچه خزر

مدل‌سازی مقادیر شفافیت آب با داده‌های ماهواره‌ای

جایزه پژوهشی بنیاد هومبولت آلمان به جانورشناس ایرانی رسید

پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می کند: هشت کارگاه آموزشی علوم دریایی در هفته پژوهش

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها