- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

کیش، میزبان دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران

مهلت ثبت نام در دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی بیوانفورماتیک ایران تا ۱۹ بهمن ماه جاری تمدید شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر کاوه کاوسی، رئیس و دبیر اجرایی دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی بیوانفورماتیک ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دهمین کنفرانس ملی و نخستین همایش بین‌المللی بیوانفورماتیک ایران با همکاری انجمن بیوانفورماتیک ایران، پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، سوم تا پنجم اسفندماه به صورت حضوری (در جزیره کیش) و مجازی برگزار خواهد شد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران تصریح کرد: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زیست‌شناسی، مدل‌سازی در زیست‌شناسی محاسباتی، داده‌های عظیم در زیست‌شناسی، کشف و طراحی محاسباتی دارو، زیست‌شناسی سامانه‌ای، بیوانفورماتیک ساختاری و آنالیز توالی‌های زیستی، محورهای نخستین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران را تشکیل می‌دهند.

به گفته کاوسی در این همایش علاوه بر ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی و پوستر، بالغ بر ۳۰ سخنرانی علمی‌ توسط جمعی از متخصصان برجسته بیوانفورماتیک از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی بزرگ ایران و جهان ارائه می‌شود. در حاشیه همایش، کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در حوزه‌های تخصصی بیوانفورماتیک برگزار خواهد شد.

دکتر کاوه کاوسی

عضو هیات علمی گروه بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و مؤسس آزمایشگاه سیستم‌های زیستی پیچیده و بیوانفورماتیک خاطرنشان کرد: بیوانفورماتیک، دانشی بین رشته‌ای است که در آن از روش‌های محاسباتی، آمار، هوش مصنوعی، ریاضیات و … برای مدل سازی پدیده‌های زیستی و حل مسائل این حوزه استفاده می‌شود.

استخراج و پردازش داده‌های حجیم از پدیده‌های زیستی در طراحی داروهای جدید، مدل‌سازی بیماری‌های پیچیده و پیشنهاد روش‌های درمانی با بالاترین اثربخشی و کمترین عوارض، تشخیص زودرس بیماری‌ها، پزشکی شخصی و در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در توسعه کیفی محصولات کشاورزی، تولید گیاهان‌مقاوم به آفت، شناسایی زیست مولکول‌های فعال با ارزش اقتصادی بالا و … کاربرد دارد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران در پایان با اشاره به روند رو به رشد دانش بیوانفورماتیک در ایران و تجربه موفق برگزاری همایش‌های ملی بیوانفورماتیک، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین همایش بیوانفورماتیک ایران بتواند به هم افزایی تجربه‌ها و ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه بین رشته‌ای و نسبتا نوپای بیوانفورماتیک در کشور کمک کند.

انتهای پیام