جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

کیش، میزبان دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48607
یکشنبه، ۱۷ بهمن، ۱۴۰۰ | 15:55

کیش، میزبان دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران

مهلت ثبت نام در دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین‌المللی بیوانفورماتیک ایران تا ۱۹ بهمن ماه جاری تمدید شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر کاوه کاوسی، رئیس و دبیر اجرایی دهمین همایش ملی و نخستین همایش بین المللی بیوانفورماتیک ایران با اعلام این مطلب اظهار کرد: دهمین کنفرانس ملی و نخستین همایش بین‌المللی بیوانفورماتیک ایران با همکاری انجمن بیوانفورماتیک ایران، پردیس‌های بین‌المللی دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران، سوم تا پنجم اسفندماه به صورت حضوری (در جزیره کیش) و مجازی برگزار خواهد شد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران تصریح کرد: هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در زیست‌شناسی، مدل‌سازی در زیست‌شناسی محاسباتی، داده‌های عظیم در زیست‌شناسی، کشف و طراحی محاسباتی دارو، زیست‌شناسی سامانه‌ای، بیوانفورماتیک ساختاری و آنالیز توالی‌های زیستی، محورهای نخستین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی بیوانفورماتیک ایران را تشکیل می‌دهند.

به گفته کاوسی در این همایش علاوه بر ارائه مقالات برگزیده در قالب سخنرانی و پوستر، بالغ بر ۳۰ سخنرانی علمی‌ توسط جمعی از متخصصان برجسته بیوانفورماتیک از دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهشی بزرگ ایران و جهان ارائه می‌شود. در حاشیه همایش، کارگاه‌های آموزشی مختلفی نیز در حوزه‌های تخصصی بیوانفورماتیک برگزار خواهد شد.

دکتر کاوه کاوسی

عضو هیات علمی گروه بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران و مؤسس آزمایشگاه سیستم‌های زیستی پیچیده و بیوانفورماتیک خاطرنشان کرد: بیوانفورماتیک، دانشی بین رشته‌ای است که در آن از روش‌های محاسباتی، آمار، هوش مصنوعی، ریاضیات و … برای مدل سازی پدیده‌های زیستی و حل مسائل این حوزه استفاده می‌شود.

استخراج و پردازش داده‌های حجیم از پدیده‌های زیستی در طراحی داروهای جدید، مدل‌سازی بیماری‌های پیچیده و پیشنهاد روش‌های درمانی با بالاترین اثربخشی و کمترین عوارض، تشخیص زودرس بیماری‌ها، پزشکی شخصی و در حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی در توسعه کیفی محصولات کشاورزی، تولید گیاهان‌مقاوم به آفت، شناسایی زیست مولکول‌های فعال با ارزش اقتصادی بالا و … کاربرد دارد.

نایب رئیس انجمن بیوانفورماتیک ایران در پایان با اشاره به روند رو به رشد دانش بیوانفورماتیک در ایران و تجربه موفق برگزاری همایش‌های ملی بیوانفورماتیک، ابراز امیدواری کرد که برگزاری نخستین همایش بیوانفورماتیک ایران بتواند به هم افزایی تجربه‌ها و ارتباط مستقیم و رو در روی پژوهشگران و دانشجویان فعال در حوزه بین رشته‌ای و نسبتا نوپای بیوانفورماتیک در کشور کمک کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام شد: شناسایی ژن‌ها و مسیرهای مولکولی سرطان با تحلیل کلان داده ها

دانشجوی ایرانی، عنوان دانشجوی برتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ویرجینیا تک را کسب کرد

دانشگاه تهران، میزبان چهارمین کنگره بین المللی دانشجویی بیوتکنولوژی ایران

ساختمان جدید گروه بیوانفورماتیک مرکز تحقیقات بیوشیمی و بیوفیزیک دانشگاه تهران افتتاح شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها