سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

جایزه بزرگ بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس دو سالانه شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48501
شنبه، ۲۷ آذر، ۱۴۰۰ | 19:25

جایزه بزرگ بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس دو سالانه شد

رییس مرکز تحقیقات و توسعه زیست فناوری دانشگاه تربیت مدرس از عدم برگزاری چهاردهمین دوره اعطای جایزه بزرگ بیوتکنولوژی در سال جاری خبر داد و گفت: بر اساس تصمیم شورای جایزه از این پس جایزه بزرگ بیوتکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس هر دو سال یک بار اعطا خواهد شد. 

به گزارش دیده‌بان علم ایران دکتر فاطمه رهبری‌زاده در همایش روز ملی زیست فناوری که به صورت حضوری و مجازی در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، بیوتکنولوژی را یک عرصه استراتژیک و مورد توجه کشورها دانست و اظهار کرد: در کشور ما نیز اهتمام ویژه به آن شده و در زمره سیاستگذاری‌های مهم علم و فناوری کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۲۰۱۵ تاکنون با اهتمام محققان و دانشمندان کشور حائز رتبه‌های ۲۱ تا ۱۵ جهانی در تولید علم شده‌ایم، ادامه داد: علاوه بر آن محققان کشور محصولاتی در حوزه بیوتکنولوژی تولید کرده و موفق شدند به سایر کشورها صادر کنند.

رهبری‌زاده با تاکید بر اینکه دانشگاه تربیت مدرس به عنوان تنها دانشگاه حوزه تحصیلات تکمیلی سهمی در کسب این رتبه داشته است، اظهار داشت: از ۳۰ سال قبل این دانشگاه در بخش‌های آموزش، تحقیقات و فناوری فعالیت‌های خود را توسعه داده است و با ایجاد چهار رشته علوم پایه پزشکی، کشاورزی، منابع طبیعی و آبزیان و همچنین راه اندازی دانشکده فناوری‌های زیستی در حوزه بیوتکنولوژی تحقیقات گسترده‌ای را اجرایی کردیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مرکز توسعه بیوتکنولوژی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست‌فناوری به بهره برداری رسید

پژوهشگاه رویان، میزبان بیوتکنولوژیست های غرب آسیا و شمال آفریقا

«چهره‌ تاثیرگذار بر توسعه بیوتکنولوژی کشور» و «دانشور برتر جوان» این حوزه تقدیر شدند

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران: ترس از فناوری، برخی سیاستمداران را دچار عوام زدگی کرده است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها