- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

یک کارشناس بیمه ارائه کرد: طرح “بیمه جنین” برای حمایت بیمه ها از مادران باردار و خانواده ها 

یک کارشناس بیمه با ارائه طرح پوشش بیمه‌ای جدید تحت عنوان بیمه جنین ابراز امیدواری کرد که با اجرایی شدن این پوشش بیمه‌ای، حمایت جدی تری از مادران باردار و خانواده ها در تامین هزینه‌های درمانی دوره بارداری صورت گیرد.

علی حیدرپور، مبتکر بیمه جنین در گفت‌وگو با خبرنگار دیده‌بان علم ایران اظهار داشت: با توجه به تصویب و ابلاغ “قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده” با تاکید ویژه بر فرزندآوری و افزایش جمعیت و ضرورت ترغیب زوجین و کاهش هزینه ها و دغدغه‌های مالی و … آنها به نظر می رسد، حمایت بیمه ها از مادران باردار و خانواده ها در قالب “بیمه جنین” می تواند گام مهمی در اجرای هر چه بهتر این قانون و تحقق رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص باشد.

وی خاطرنشان کرد: طرح ابتکاری بیمه جنین (پوشش غرامت و جبران هزینه های پزشکی بیمه جنین) در پی ابلاغ سیاست‌های کلی «جمعیت» از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تاکید ایشان بر افزایش نرخ باروری و اختصاص تسهیلات و پوشش بیمه‌ای هزینه‌های زایمان و … از سوی اینجانب تدوین و در مهرماه ۱۳۹۴ به بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارائه شد که به صدور تاییدیه اجرای عملیاتی آن به عنوان یک طرح بیمه ای منجر شد.
با این حال به دلیل مقاومت شرکت های بیمه ای در مقابل طرح های جدید و سازوکارهای بروکراتیک و رابطه محور حاکم بر بیمه ها، متاسفانه شرکت های بیمه تاکنون از اجرای این طرح استنکاف کرده اند.

حیدرپور با اشاره به مزیت ویژه بیمه  نسبت به بیمه تکمیلی مادران باردار که پرداخت هزینه های پزشکی غرامت فوت جنین است، تصریح کرد: با توجه به عملیاتی شدن قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و نقش موثر بیمه جنین در کاهش هزینه ها و ترغیب خانواده ها به فرزندآوری، امید می رود با حمایت بیمه مرکزی و سایر نهادهای ذی ربط شاهد اجرایی شدن این پوشش بیمه ای جدید باشیم.

انتهای پیام