جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

علیرضا زالی: فقط برای پنج روز واکسن داریم

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48148
پنج شنبه، ۲۱ مرداد، ۱۴۰۰ | 05:00

علیرضا زالی: فقط برای پنج روز واکسن داریم

فرمانده ستاد مقابله با کرونای تهران از ممانعت از واردات واکسن سخن گفت. او هشدار داده که تعطیلی دو هفته‌ای ضروری است وگرنه هفته‌های آینده حاوی خبرهای بد خواهند بود.

به گزارش دیده بان علم ایران، علیرضا زالی اظهار داشت: وقتی کارشناسان سازمان جهانی بهداشت به ایران آمدند، ما به‌جای مشورت با آن‌ها، مدام از آن‌ها می‌خواستیم در رسانه‌ها از نظام سلامت ایران تعریف کنند. ما آمارهای مرگ و میر را از سازمان جهانی بهداشت پنهان کردیم.

او مرجوع کردن کمک‌های پزشکان بدون مرز از فرودگاه را نیز یادآوری کرده و با به چالش کشیدن چین گفته است: چرا چین که دوست صمیمی ماست به ما واکسن کافی نمی‌دهد؟

اوایل فروردین ۱۳۹۹ هواپیمای پزشکان بدون مرز شامل یک بیمارستان صحرایی، دارو، ماسک، لباس‌های مخصوص کادر پزشکی و اقلام بهداشتی دیگر که از شهر بوردوی فرانسه عازم تهران شده بود،  اجازه تخلیه تجهیزات و کمک‌رسانی نیافت و بازگردانده شد.

زالی درباره کندی واکسیناسیون و کمبودها افزوده: تحت عنوان گران بودن واکسن، اجازه خرید ندادند در حالی که اینک هزینه داروهای کرونا چند برابر واردات واکسن شده است.

وی عنوان کرد که ذخیره واکسن تنها برای پنج روز کفاف می‌دهد و برای همین نمی‌توان سرعت واکسیناسیون را افزایش داد.

زالی اظهار داشت: ما ۷۲۰میلیون یورو خرج رمدسیویر کردیم و این پول را باید خرج واکسن می‌کردیم. چطور در تحریم حاضریم تجهیزات نفتی را سه برابر قیمت بخریم ولی در مورد واکسن این کار را نمی‌کنیم؟

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران از تعلل سفیران ایران در کشورهای دیگر برای تامین واکسن اظهار تاسف کرد و گفت: با سفیر ژاپن صحبت کردم، گفت اصلا سفیر ایران دنبال واکسن نیامده است. این چه دیپلماسی‌ای است؟

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سازمان جهانی بهداشت خواهان توقف واکسیناسیون سوم شد

دوز سوم واکسن فایزر میزان پادتن را “۱۱ برابر” می‌کند

تلاش دانشمندان برای تولید واکسن کرونا به اشکال قرص و اسپری

انتقاد سازمان بهداشت جهانی از ارائه دوز سوم واکسن فایزر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها