پنج شنبه، ۶ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Thursday, 25 April , 2024

از جسد انسان تا عروس دریایی؛ منابع غیرمعمول تولید انرژی پاک

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48143
دوشنبه، ۱۸ مرداد، ۱۴۰۰ | 03:36

از جسد انسان تا عروس دریایی؛ منابع غیرمعمول تولید انرژی پاک

عنصر کلیدی برای مقابله با تغییرات آب و هوایی، نوآوری و عبور از تفکرات کلیشه‌ای است بر این اساس تلاش هایی صورت گرفته است که باعث تولید سوخت‌هایی سبز و ارزان و قابل رقابت با سوختهای فسیلی همچون نفت و گاز شده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، محققان بر این باورند که در آینده‌ای نه چندان دور، شما با رقصیدن در آشپزخانه می‌توانید آب کتری‌تان را بجوشانید و با سوزاندن زباله‌هایتان، آب گرم برای دوش گرفتن را تامین کنید.

در ادامه چند منبع جایگزین برای تامین انرژی تجدیدپذیر که به احتمال زیاد در آینده‌ای نزدیک در خانه‌هایمان مورد استفاده قرار می‌گیرند، معرفی می‌شوند.

تامین انرژی از مدفوع انسان (بریتانیا)

در حال حاضر انرژی ۲۰۰۰ خانه نوساز در منطقه کینگستون لندن از این روش تامین می‌شود. در این شیوۀ تامین انرژی که «بیوگاز» هم نام دارد، از مدفوع انسانی برای تولید برق استفاده می‌شود.

تبدیل انرژی جنبشی قدم‌ها به برق (هلند)

در این فناوری موزائیک‌های کف خانه و خیابان انرژی قدم‌های ما را به برق تبدیل می‌کنند؛ از این برق می‌توان برای همه چیز از تامین روشنایی خیابان گرفته و تامین نور تابلوهای تبلیغات استفاده کرد.

در حال حاضر در متروی لندن نیز از این موزائیک‌های هوشمند استفاده می‌شود.

تامین انرژی از ادرار (بریتانیا)

این شیوه تامین انرژی که به «پیل سوختی میکروبی» نیز مشهور است، توسط دانشگاه بریستول توسعه یافته و قرار است امسال برای اولین بار در خانه‌ها آزمایش شود.

سوزاندن جسدها (بریتانیا)

در حال حاضر در بریتانیا ۷۹ درصد از اجساد متوفیان سوخته می‌شود. هر جسد به تنهایی با سوزانده شدن می‌تواند انرژی مورد نیاز برای استفاده از ۱۵۰۰ تلویزیون را تامین کند.

عروس دریایی (سوئد)

در این شیوه از پروتئین فلورسنت سبز موجود در بدن عروس دریایی استفاده می‌شود؛ یعنی همان چیزی که به این جانور کوچک دریایی، نور و قدرت درخشش می‌دهد. دانشمندان موفق شده‌اند از این پروئین در صفحات خورشیدی نیز استفاده کنند.

گرمای بدن (آمریکا)

یکی از بزرگترین مراکز خرید آمریکا در مینیاپولیس، بخش قابل توجهی از انرژی مورد نیاز خود را از گرمای بازیافتی بدن خریدارانش تامین می‌کند.

این مرکز خرید روزانه بطور متوسط بیش از ۱۰۹ هزار بازدیدکننده دارد و با بازیافت انرژی گرمایی بدن این جمعیت، تامین انرژی وسایل روشنایی و نورگیرها ممکن شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها