سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ساده‌ترین راه برای ناکام گذاشتن هکرهای تلفن همراه چیست؟

نسخه قابل پرینت
کد خبر:48038
جمعه، ۸ مرداد، ۱۴۰۰ | 03:00

ساده‌ترین راه برای ناکام گذاشتن هکرهای تلفن همراه چیست؟

هکرها در نفوذ به تلفن‌های همراه به دنبال سرقت پیام‌ها و اطلاعات متنی و عکس‌ها هستند. همچنین مکان کاربران را ردیابی می‌کنند و حتی مخفیانه دوربین فیلمبرداری و میکرفون گوشی‌ها را روشن می‌کنند.

به گزارش دیده بان علم ایران، تعداد افرادی که هر ساله تلفن‌های همراه آنها هک می‌شود قابل تشخیص نیست اما شواهد نشان می‌دهد که تعداد آنها قابل توجه است. چنان که افزون بر هکرهای فردی و خصوصی که به دنبال سرقت اطلاعات و اخاذی اینترنتی هستند، اخیرا دولت‌هایی از سراسر جهان با اتهاماتی شوکه‌کننده مبنی بر استفاده آنها از بدافزار “پگاسوس” برای جاسوسی از تلفن‌های کنشگران سیاسی و حقوق بشر، روزنامه‌نگاران و مدیران شرکت‌ها مواجه‌ شده‌اند.

آژانس امنیت ملی آمریکا سال گذشته یک راهنمای ساده با عنوان «بهترین روش» برای حفظ امنیت گوشی‌های تلفن همراه منتشر کرد که در آن توصیه می‌شود برای جلوگیری از موفقیت هکرها هر هفته گوشی تلفن همراه خود یک بار خاموش و روشن کنید.

خاموش و روشن کردن منظم گوشی‌های تلفن همراه می‌تواند کار بسیاری از هکرها را که با نصب بدافزارها در حال پیدا کردن راه برای نفوذ بیشتر در طعمه خود هستند را ناکام گذاشته و یا دشوار کند؛ چرا که به طور معمول، هنگامی که هکرها به یک تلفن همراه دسترسی پیدا می‌کنند، با نصب بدافزار در سیستم فایل ریشه رایانه، با صرف زمان به دنبال راه‌هایی برای ماندگاری طولانی مدت در سیستم هستند.

البته اگر هکرها برای نفوذ به یک گوشی‌ تلفن‌همراه کاملا مصمم باشند، پس از هر بار خاموش و روشن شدن آن بار دیگر برای نصب بدافزاری با سرعت عمل بیشتر تلاش خواهند کرد. بر همین اساس، آژانس امنیت ملی آمریکا در دستورالعمل خود تصریح کرده که خاموش و روشن کردن گوشی راه حل قطعی برای مقابله با هکره‌ها نیست و روش موازی دیگری که باید مورد استفاده کاربران قرار بگیرد این است که گوشی خود را مدام با خود حمل نکنند تا در صورت روشن شدن میکروفون یا دوربین آن، هکرها دستاورد زیادی کسب نکنند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اتصال به “وای فای” هواپیما، اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار می دهد

دانشگاه شریف، عرصه رویارویی هکرها و مدافعان امنیت مجازی

افشای اطلاعات ۸۰۰ هزار کاربر یک وب سایت مستهجن

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها