سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

اتصال به “وای فای” هواپیما، اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار می دهد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47953
چهارشنبه، ۳۰ تیر، ۱۴۰۰ | 19:47

اتصال به “وای فای” هواپیما، اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار می دهد

کارشناسان امنیتی می‌گویند هنگامی که در هواپیما هستید، اتصال به “وای فای”می‌تواند اطلاعات شخصی شما را در معرض خطر قرار دهد.

به گزارش دیده بان علم ایران، کارشناسان هشدار می‌دهند که سیستم‌های امنیتی حفاظت از داده‌ها در جریان پروازها چندان قوی نیستند و بر همین اساس، دانیل مارکوسون که یک متخصص حریم خصوصی دیجیتال در شرکت «NordVPN» است، تاکید دارد که مسافران هنگام اتصال به اینترنت در هوا، مراقب داده‌های خود باشند.

او می‌گوید: «اگرچه دسترسی به وای فای رایگان در سفرها برای مسافران تجاری و تفریحی جذاب است، اما اگر به برخی اقدامات احتیاطی توجه نشود، این امکان وجود دارد که استفاده از چنین سیستمی بهای سنگینی برای مسافران در پی داشته باشد. زیرا شبکه‌های وای فای در ارتفاعات چندهزار پایی یکی از اهداف اصلی هکرها هستند؛ چراکه بسیاری از این سیستم‌ها گاه از ابتدایی‌ترین محافظت‌های امنیتی نیز برخوردار نیستند. به همین دلیل ضروری است که مسافران با اتخاذ تدابیر ویژه‌ای، از امنیت داده‌های خود هنگام استفاده از این شبکه‌ها اطمینان یابند.»

با اقدامات زیر، هنگام استفاده از وای فای در پرواز، از داده‌های خود محافظت کنید.

به هیچ حساب حساسی وارد نشوید

اگر به یک شبکه عمومی متصل هستید، به هیچ حسابی که اطلاعات حساس‌تان در آنجا نگهداری می‌شود وارد نشوید. زیرا اگر هکرها این شبکه‌ها را هدف قرار دهند، می‌توانند اطلاعات شما را نیز بدست آورند.

به اینترنت رسمی شرکت هواپیمایی یا شرکت رسمی ارائه دهنده خدمات متصل شوید

اطمینان حاصل کنید که به اینترنت وای فای پرواز متصل شده‌اید؛ نه هر شبکه‌ای که طوری طراحی شده که رسمی به نظر برسد و در واقع هدفش سرقت اطلاعات شما است.

هنگام وارد کردن اطلاعات حساس، اعتبار وبسایت را بررسی کنید

قبل از وارد کردن اطلاعات حساس خود مانند اطلاعات بانکی یا داده‌های شخصی، مطمئن شوید که آن وبسایت یا درگاه پرداخت پول، دارای یوآر‌ال با پیشوند «HTTPS» است. حرف «s» در این عبارت، به این معنی است که این وبسایت امن است و داده‌های شما رمزگذاری شده است.

علاوه بر این، در قبال هر سایتی که حین پرواز از شما اطلاعات شخصی می‌خواهد، هوشیار باشید زیرا چنین درخواست‌هایی می‌تواند تلاشی برای سرقت اطلاعات شخصی شما باشد.

از «وی پی ان» استفاده کنید

سیستم VPN استفاده شما از ترافیک اینترنت را از مسیر یک «تونل» رمزگذاری شده ممکن می‌کند و به این تریتب رمزگشایی یا رهگیری داده‌های شما بسیار دشوار می‌شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ساده‌ترین راه برای ناکام گذاشتن هکرهای تلفن همراه چیست؟

با تلاش دانشمند ایرانی محقق شد: شناسایی هویت افراد از پشت دیوار با فناوری وای فای

دانشگاه شریف، عرصه رویارویی هکرها و مدافعان امنیت مجازی

رادیویی که احساسات شما را می‌خواند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها