پنج شنبه، ۳۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 18 April , 2024

تولید برق به وسیله عرق بدن

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47865
پنج شنبه، ۲۴ تیر، ۱۴۰۰ | 00:41

تولید برق به وسیله عرق بدن

محققان ابزاری ابداع کرده اند که دور سرانگشت فرد پیچیده می شود و با استفاده از عرق بدن برق تولید می کند. به این ترتیب می توان با کمک آن موبایل و ساعت شارژ کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، یک دستگاه پوشیدنی جدید ابداع شده که مانند چسب زخم دور سرانگشت می پیچد و می‌تواند با استفاده از عرق فرد در هنگام خواب کاربر الکتریسیته تولید کند.

نمونه اولیه این دستگاه در حال حاضر فقط می‌تواند مقدار اندکی برق تولید کند و کاربر باید ۳ هفته به طور مداوم آن را استفاده کند تا بتواند یک موبایل را شارژ کند. اما توسعه دهندگان این ابزار در دانشگاه کالیفرنیا امیدوارند در آینده ظرفیت آن را افزایش دهند.

آنها طی تحقیقاتی متوجه شدند استفاده از دستگاه به مدت ۱۰ ساعت برق مورد نیاز برای روشن نگه داشتن یک ساعت به مدت ۲۴ ساعت (۴۰۰ میلی ژول) را فراهم می‌کند.

تمام این انرژی از دستگاهی تولید می‌شود که روی یک سرانگشت بسته می‌شود. بستن این ابزار روی انگشتان فرد حدود ۱۰ برابر انرژی بیشتر تولید می‌کند.

بیشتر ابزارهای پوشیدنی تولید برق نیازمند آن هستند که کاربر فعالیت شدید انجام دهد یا به منابع انرژی خارجی مانند نور خورشید یا تغییر شدید دما نیاز دارند.

اما دستگاه جدید با استفاده از یک سیستم از رطوبت انگشتان برق تولید می‌کند. این دستگاه حتی در صورتیکه کاربر خواب باشد یا بی حرکت و ثابت نشسته باشد، قادر به تولید برق خواهد بود.

از آنجا که سر انگشتان پر عرق ترین قسمت بدن هستند، این دستگاه با استفاده از یک ماده اسفنجی هوشمند می‌تواند برق تولید کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توصیه های مهم متخصصان برای افزایش عمر باتری موبایل/شارژ ۴۰ درصد، بهترین زمان وصل گوشی به شارژر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها