جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

هجدهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی نانو برگزار می‌شود

نسخه قابل پرینت
کد خبر:4781
دوشنبه، ۱۱ مرداد، ۱۳۹۵ | 13:39

هجدهمین دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو، به همت ستاد توسعه فناوری نانو  از ۳ تا ۵ شهریورماه امسال به میزبانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو با هدف ارائه آموزش‌های مورد نیاز به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته‌های نانو، با گرایش‌های مختلف، برای حضور در تجارت فناوری و رسیدن از ایده تا بازار برگزار می‌شود. محتوای دوره شامل دو بخش مسابقه کسب وکار و کارگاه‌های آموزشی مختلف است.

در این دوره‌ها، دانشجویان با استفاده از تجارب اساتید مجرب و کارآزموده از فضای تحقیقات بنیادی به سمت تحقیقات کاربردی به منظور تجاری‌سازی هرچه بیشتر ایده‌های مطرح شده در پایان‌نامه‌های کارشناسی‌ارشد و دکتری و رسیدن به فواید کلان آن در سطح اجتماع، سوق داده می‌شوند.

از جمله مهم‌ترین اهداف دوره توانمندسازی سرمایه‌های انسانی فناوری نانو می‌توان به توانمندسازی دانشجویان برای موفقیت در جایگاه تحصیلی و شغلی، کمک به دانشجویان در انتخاب موضوعی مناسب و دارای آتیه برای پایان‌نامه، آغاز ارتباط فعالانه و مداوم ستاد با دانشجویان رشته‌ها و گرایش‌های نانو اشاره کرد.

کارگاه‌ها و کلاس‌های دوره شامل موضوع‌هایی همچون «آشنایی با پتنت و روش‌های مرور و جستجوی آن»، «آشنایی با کارآفرینی و روش‌های تجاری‌سازی تحقیقات دانشگاهی»، «آشنایی با ثبت، تجاری‌سازی، فروش پتنت»، «انتقال تجربیات کارآفرینان موفق نانویی» و همچنین «آشنایی با برنامه‌های ستاد نانو» است.

بر اساس اعلام ستاد نانو، مخاطبان باید دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) باشند. این دوره‌ها مختص رشته‌ها و گرایش‌های نانو است.  البته دانشجویان رشته‌های دیگر با پایان‌نامه نانو هم می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند، حضور کامل (شبانه روزی) در این دوره الزامی محسوب می‌شود.

متقاضیان می‌توانند تا روز سه‌شنبه، ۱۲ مردادماه ماه با مراجعه به کارتابل خود در پایگاه اینترنتی ستاد توسعه فناوری نانوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به ثبت‌نام خود اقدام کنند.

مطالب مرتبط

موفقیت محقق ایرانی در تولید بانداژ ضدعفونت با عصاره حنا و نانوالیاف

صرفه‌جویی ۲۵ میلیون دلاری با تولید نانوداروی ضدسرطان

ساخت دستگاه اندازه‌گیری زاویه تماس و کشش بین سطحی در کشور

موفقیت محققان دانشگاه شریف در ساخت صفحات لمسی الکترونیکی شفاف و منعطف بر پایه نانوژنراتور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها