- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

سمپوزیوم ژنتیک و سلول‌های بنیادی با رویکرد ژن درمانی برگزار می‌شود

ششمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی در تاریخ ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ماه جاری به صورت مجازی و با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی و دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، این سمپوزیوم در چهار محور چشم‌انداز، یافته‌ها و بازارها در حوزه ژن درمانی، سازه ها و حامل ها (ویروسی و غیر ویروسی)، مباحث نوین در ژن درمانی و ویرایش ژنوم و قوانین، ضوابط و اخلاق در ژن درمانی برگزار می‌شود.

این گردهمایی بزرگ علمی که با حضور اساتید برجسته بین المللی از کشورهای مختلف نظیر آمریکا، انگلستان، هندوستان و اساتید صاحب نام داخلی در حوزه سلول و ژن درمانی برگزار می‌شود، میزبان متخصصان ژنتیک، بیوتکنولوژی، علوم سلولی کاربردی پزشکان، دانشجویان و دانش پژوهان کشور خواهد بود.

دکتر امیرعلی حمیدیه، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی اظهار کرد: تاکنون دو هزار و ۴۰۰ نفر از اساتید، پژوهشگران، دانش‌پژوهان و دانشجویان علاقمند به علم ویرایش ژنوم در ششمین سمپوزیوم ژنتیک و سلول های بنیادی با رویکرد ژن درمانی ثبت نام کرده‌اند که نشان دهنده علاقه فراوان نسل جدید از این رویداد علمی است.

وی از این رویداد به عنوان راهی برای شکل گیری پیوند بین علم و تولید و نقش مهم شرکت های دانش بنیان در توسعه علم ژن درمانی یاد کرد و گفت: در آینده درصد بالایی از درآمدهای صادراتی محصولات ناشی از دستورزی های داخل سلولی کشور ماحصل شرکت های دانش بنیان حوزه سلول و ژن درمانی خواهد بود که بشر امروز با کشف رازهای خلقت، فرایندهای مولکولی و رخدادهای درون سلولی و روابط  ژن ها و همچنین فرایندهای منجر به آسیب را شناسایی کرده است.

انتهای پیام