- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ادغام ۲۲ موسسه آموزش عالی دولتی در دانشگاه‌های بزرگ

معاون آموزشی وزیر علوم از ادغام ۲۲ موسسه آموزش عالی دولتی خبر داد و گفت: از این به بعد پذیرش دانشجو در این مراکز به اسم دانشگاه های بزرگی که این مراکز آموزشی در آن ادغام شده‌اند، صورت می‌گیرد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر علی خاکی صدیق در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی به ایسنا گفت: اجرای طرح ساماندهی دانشگاه ها با احتیاط پیش می رود و این طور نیست که شاهد ادغام تعداد زیادی از دانشگاه ها باشیم.

وی تأکید کرد: تاکنون ۲۲ موسسه آموزش عالی دولتی ادغام شده‌اند که ادغام ۱۱ موسسه از این تعداد ابلاغ شده است. در واقع این مراکز دانشگاه های خیلی کوچکی هستند که در جوار دانشگاه های بزرگتر قرار دارند و با توجه به شرایط کشور و نیاز آموزش عالی نمی توانند رشد کنند، چرا که مجوز رشته و مقاطع جدید به آن ها داده نمی شود و متقاضی نیز برای ورود به این مراکز وجود ندارد بلکه با دانشگاه بزرگی شبکه می شوند که از امکانات آن استفاده کنند.

خاکی صدیق تأکید کرد: اگر موسسه ای در دانشگاه های بزرگتری ادغام شود دانشجویان این موسسه با اسم دانشگاه بزرگتر پذیرش خواهند شد و این ادغام هایی که انجام شده تاکنون فقط شامل دانشگاه های دولتی بوده است و طرح ساماندهی در دانشگاه های دیگر نظیر دانشگاه پیام نور، علمی کاربردی و آزاد نیز پیش می‌رود.

انتهای پیام