شنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Saturday, 20 April , 2024

یک کارگروه دیگر برای علم و فناوری، این بار بین مجلس و معاونت علمی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47286
یکشنبه، ۱۴ دی، ۱۳۹۹ | 14:05

یک کارگروه دیگر برای علم و فناوری، این بار بین مجلس و معاونت علمی

معاون علمی و فناوری رییس جمهور از توافق برای تشکیل کارگروه مشترک علم و فناوری میان مجلس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری خبر داد و گفت: حمایت مجلس می تواند دستیابی به اهداف توسعه ای کشور بر اساس حرکت بر مسیر علم و دانش را سرعت بخشد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در جلسه مشترکی میان نمایندگان تهران و سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری بر تشکیل «کارگروه مشترک علم و فناوری» توافق شد.

اقبال شاکری، علی خضریان و سیدنظام الدین موسوی نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاضر شدند و بر حمایت و پشتیبانی مجلس از تلاش های علمی تاکید شد. معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز گزارشی از اقدامات انجام شده درحوزه معاونت علمی را ارائه داد.

ستاری در این جلسه، حل مشکلات کشور به صورت علمی را با رویکرد توجه به اکوسیستم کشور مورد اشاره قرارداد و گفت: در حال حاضر در معاونت علمی دو برنامه را به صورت کلان و به طورهمزمان جلو می بریم که شامل توسعه شرکت های دانش بنیان و شرکت های خلاق و فناوری‌های نرم است.

ستاری افزود: در فناوری های نرم حوزه‌هایی مانند سینما، چاپ، بازی و گیم، آموزش، میراث فرهنگی، مد و لباس و صنایع دستی هدف گذاری شده اند که زود اشتغالی، نوآوری و ثروت افزایی نتایج آن خواهد بود.

بر اساس اعلام معاونت علمی ریاست جمهوری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری ضمن انتقاد از نظام آموزشی کشور در عدم تربیت فارغ التحصیلان اشتغال آفرین از اعلام آمادگی و حمایت نمایندگان‌ تهران از تلاش های صورت گرفته درمعاونت علمی تشکر کرد و آن را موجب دلگرمی تلاشگران در این عرصه برشمرد که می تواند دستیابی به اهداف توسعه ای کشور بر اساس حرکت بر مسیر علم و دانش را سرعت بخشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اتاق تمیز و مدرسه کوانتوم دانشگاه صنعتی شریف افتتاح شد

رییس جهاد دانشگاهی، سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شد

علت احتمالی استعفای ستاری، ناهماهنگی های ناشی از معاونت فناوری وزارت علوم است

تشکیل شورایی جدید، این بار برای راهبری دانش بنیان ها

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها