- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

۱۰ مرکز نوآوری، فردا در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح می‌شوند

۱۰ مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی فردا ۹ دی ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح می‌شوند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیش از آیین افتتاح مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، از ساختمان در دست احداث برج نوآوری دانشگاه، پروژه‌های فناوری در حوزه لیزر، فتونیک، شتابدهنده و گیاهان دارویی، مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و دستاوردهای واحدهای فناور و نمایشگاه فناوری دانشگاه شهید بهشتی هم بازدید خواهد داشت.

پارک دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک پارک جامع دانشگاهی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از ۴۲۷۰ متر مربع از فضای مرکز رشد و پارک به استقرار واحدهای فناور اختصاص داده شده است.

۱۷ شرکت پیش رشد و ۳۱ شرکت رشدی در مرکز رشد، چهار شتابدهنده و ۱۵ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند که از این تعداد۱۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و ۷ شرکت دانش بنیان در پارک حضور دارند. و به این ترتیب زمینه اشتغال۲۴۳ در پارک علم و فناوری و ۲۰۰ اشتغال در مرکز رشد فراهم شده است. همچنین ۶۰ تیم نوآوری در مراکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی استقرار دارند.

بر اساس کارکردها و مأموریت‌های اصلی پارک، محور برنامه‌های پارک و مرکز رشد در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل فرهنگ سازی و ترویج نوآوری در دانشگاه، آموزش و توانمند سازی اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه و ایجاد، توسعه و پایدارسازی کسب و کارها دانش بنیان و خلاق می باشد.

انتهای پیام