چهارشنبه، ۵ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Wednesday, 24 April , 2024

۱۰ مرکز نوآوری، فردا در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح می‌شوند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47272
دوشنبه، ۸ دی، ۱۳۹۹ | 16:43

۱۰ مرکز نوآوری، فردا در دانشگاه شهید بهشتی افتتاح می‌شوند

۱۰ مرکز نوآوری دانشگاه شهید بهشتی فردا ۹ دی ماه با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری افتتاح می‌شوند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، دکتر سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، پیش از آیین افتتاح مراکز نوآوری دانشکده‌ها و پژوهشکده‌ها، از ساختمان در دست احداث برج نوآوری دانشگاه، پروژه‌های فناوری در حوزه لیزر، فتونیک، شتابدهنده و گیاهان دارویی، مرکز نوآوری علوم انسانی و اجتماعی، مرکز نوآوری پارک علم و فناوری و دستاوردهای واحدهای فناور و نمایشگاه فناوری دانشگاه شهید بهشتی هم بازدید خواهد داشت.

پارک دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک پارک جامع دانشگاهی از سال ۱۳۹۴ فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر بیش از ۴۲۷۰ متر مربع از فضای مرکز رشد و پارک به استقرار واحدهای فناور اختصاص داده شده است.

۱۷ شرکت پیش رشد و ۳۱ شرکت رشدی در مرکز رشد، چهار شتابدهنده و ۱۵ شرکت در پارک علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی مستقر هستند که از این تعداد۱۷ شرکت دانش بنیان در مرکز رشد و ۷ شرکت دانش بنیان در پارک حضور دارند. و به این ترتیب زمینه اشتغال۲۴۳ در پارک علم و فناوری و ۲۰۰ اشتغال در مرکز رشد فراهم شده است. همچنین ۶۰ تیم نوآوری در مراکز نوآوری دانشکده ها و پژوهشکده های دانشگاه شهید بهشتی استقرار دارند.

بر اساس کارکردها و مأموریت‌های اصلی پارک، محور برنامه‌های پارک و مرکز رشد در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ شامل فرهنگ سازی و ترویج نوآوری در دانشگاه، آموزش و توانمند سازی اعضای هیات علمی، دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه و ایجاد، توسعه و پایدارسازی کسب و کارها دانش بنیان و خلاق می باشد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

شیمیدان ایرانی برنده جایزه بین المللی یونسکو شد

عضویت یک شیمیدان ایرانی دیگر در فرهنگستان علوم جهان

عضو هیات علمی دانشکده فیزیک دانشگاه شهید بهشتی درگذشت

۲۹ آذر برگزار می‌شود: سومین جشنواره ملی «زن و علم» با اعطای جایزه «مریم میرزاخانی»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها