- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

پنج استارتاپ فرآورده‌های دارویی در انتظار سرمایه‌گذار

پنج استارتاپ‌ حوزه فرآورده‌های دارویی با حضور در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی که از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد محصولات خود در زمینه‌هایی مثل مواد مؤثره دارویی، درمان سوختگی‌های نوع یک و دو، درمان شپش و درمان عفونت‌های لگنی را به سرمایه گذاران و صاحبان صنایع دارویی معرفی کردند.

به گزارش دیده‌بان علم ایران به نقل از روابط عمومی صندوق نوآوری و شکوفایی، استارت‌آپ «بانوی ارمغان طب» اولین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی بود که برای تولید پد دارویی درمانگر عفونت‌های قارچی و باکتریایی با سیستم رهایش آهسته دارو بر پایه‌ گیاه بومی رزاسیک، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۳ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

این استارت‌آپ در حال حاضر گواهی دانش‌بنیان دریافت کرده است و فروش بیش از ۵۰۰۰ عدد نمونه در سال، فعالیت ۱۰ ساله در حوزه تولید و فروش محصول، ثبت اختراع دارو در داخل کشور و ثبت PCT را در رزومه خود دارد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول استفاده از گیاهان دارویی بومی و مکانیزم‌های نوآورانه است.

استارت‌آپ «شهریور گستران کاسپین» دومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی بود که برای تولید میکروکریستالین سلولز، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۳.۵۷ میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

این استارت‌آپ در حال حاضر سلولز را در مقیاس صنعتی با ظرفیت ۲۰۰ کیلوگرم در روز تولید کرده و دارای گواهی دانش‌بنیان، مدال طلا و کاپ طلا انجمن نوآوری و مهارت‌های پيشرفت تورنتو کانادا است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول سختی‌دهنده و پرکننده همراه کمک به جریان‌پذیری و کنار هم نگه داشتن دارو است.

استارت‌آپ «نانو تریتاکیان» سومین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی بود که برای تولید هیدروژل سوختگی کیان درم، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ دو میلیارد تومان برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

این استارتاپ در حال حاضر دارای گواهی ثبت اختراع داخلی محصول و تاییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه فناوری نانو است. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول تسریع ترمیم زخم‌ها، عدم نیاز به برداشت دلمه‌ها، ضد التهاب، کاهش اسکار سوختگی، آنتی میکروبیال و تسکین دهنده درد و سوزش است.

استارتاپ «هیوا فارمد» چهارمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی بود که برای ساخت مواد موثره دارویی پیشرفته با تمرکز بر داروهای ضد سرطان و سرکوب کننده سیستم ایمنی و دیابت، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۵۵ میلیارد تومان برای تامین دستگاه‌ها و تاسیسات و احداث ساختمان است.

این استارتاپ در حال حاضر واحد R&D خود را راه‌اندازی کرده و قصد توسعه دو محصول پایه و مذاکره موفق با مشتری‌های داخلی را دارد. ویژگی منحصربه‌فرد این محصول راه‌اندازی یک پایپ لاین ۴۴ مولکولی، تولید محصول با کیفیت بالا، صرفه‌جویی ارزی و قیمت رقابتی، تولید بر اساس GMP و دارا بودن امکان صادرات است.

استارتاپ «یاس نوید پارسیان» پنجمین تیم متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه در حوزه فرآورده‌های دارویی بود که برای تولید محلول ضد شپش و شوره سر گیاهی، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارت‌آپ ۵۰۰ میلیون تومان در ازای ۳۳ درصد از سهام برای توسعه محصول، بازاریابی و نیروی انسانی است.

این استارتاپ در حال حاضر نشان دانش بنیان بودن را دریافت کرده و درای گواهی ثبت اختراع محصول، فروش بیش از ۳۰۰۰ عدد در یک سال گذشته و فروش در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است.

ویژگی منحصربه‌فرد این محصول، مواد اولیه طبیعی و در دسترس بدون نیاز به واردات، قابلیت جایگزینی مواد اولیه بدون تاثیر در کیفیت، دارای ۹۸ درصد ضمانت تضمین، التیام زخم ایجاد شده در پوست سر بر اثر شپش و قابل استفاده برای زنان باردار و کودکان زیر چهار سال است.

انتهای پیام