سه شنبه، ۴ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Tuesday, 23 April , 2024
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران مطرح کرد:

ترور دانش ایرانی در رسانه های اجتماعی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47191
دوشنبه، ۱۰ آذر، ۱۳۹۹ | 11:24

ترور دانش ایرانی در رسانه های اجتماعی

دکتر شاهین مرآت، استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران طی یادداشتی که در اختیار دیده بان علم ایران قرار داده است، نوشت:

الان بر هیچ کس پوشیده نیست که دشمنان این مرز و بوم برای جلوگیری از پیشرفتهای علمی کشور به هر عملی دست میزنند. مثال بسیار بارز آن ترورهای فیزیکی است که بارها کشور ما را مورد هدف قرار داده است. اما نباید از روشهای دیگر ترور غافل بمانیم.

روش دیگر ترور دانش ایرانی که جدیدا باب شده است، ترور با استفاده از رسانه های اجتماعی است. تروریستهای رسانه های اجتماعی می دانند که اختلاف نظر در مجامع علمی بسیار معمول و طبیعی است. این تروریست های نوظهور در کمین چنین اختلاف نظرهایی می مانند و در لحظه مناسب یکی از آنها را پایه اقدامات خود قرار می دهند و با جعل اخبار دروغین و مخلوط کردن آن با واقعیت، گروهی را فریب داده و در نهایت دامنه اغتشاش رسانه ای را توسعه می دهند. در هر جامعه ای افرادی وجود دارند که بدون تحقیق هر مطلبی را در اینترنت باور می کنند و این افراد ناخواسته بازیچه تروریست ها و جزیی از چرخه ترور دانشمندان ایرانی می شوند. بعد هم تروریست های واقعی کنار می ایستند و شاهد ترور شدن دانشمندان ایرانی توسط خود ایرانیان می شوند!

چند نفر را میشناسید که به اندازه دکتر ملک زاده به پیشرفت علم در این کشور خدمت کرده باشد؟ چند سازمان را می شناسید که به اندازه وزارت بهداشت به سلامت این کشور کمک کرده باشند؟ ولو اشتباهاتی هم کرده باشند که جای بحث است ؛ چه کسی از اشتباه مصون است؟ آیا فراموش کرده اید که میانگین عمر ایرانیان ۴۰ سال پیش چقدر بود و الان چقدر است؟ یا درصد واکسیناسیون یا مرگ ومیر نوزادان یا آب شرب سالم یا …

همه خواستار اعتلای این کشوریم. بروز اختلاف نظر طبیعی است. مانند خواهران و برادران که همیشه با هم دعوا دارند ولی در باطن پای جان پشت سر هم ایستاده اند. نگذاریم دشمنانمان از این دعواهای خانوادگی سو استفاده کنند.

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها