- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ثبت نام پنجمین دوره طرح «شهید احمدی روشن» بنیاد ملی نخبگان آغاز شد

ثبت نام دوره پنجم طرح شهید احمدی‌روشن در فراخوان دوم این دوره به مدت دو روز از امروز، ۱۹ آبان‌ ماه آغاز شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، فراخوان اول ثبت‌نام این دوره در نیمه دوم مهرماه اعلام شد که در آن بیش از ۱۰ هزار متقاضی در سامانه ثبت نام کردند.

فراخوان دوم، علاوه بر طرح‌های جدید، تعدادی از طرح‌های فراخوان اول که نیازمند تکمیل ظرفیت بودند را نیز شامل می‌شود.

دانشجویان کشور در مقطع کارشناسی با معدل بالای ۱۷ و در مقاطع تحصیلات‌تکمیلی با معدل بالای ۱۸ (با در نظر گرفتن ضریب رشته و دانشگاه) و دانشجویان برگزیده آیین‌نامه پشتیبانی از فعالیت‌های علمی و فرهنگی دانشجویان مستعد تحصیلی کشور در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۳۹۸ و ۱۴۰۰-۱۳۹۹ می‌توانند برای شرکت در این طرح ثبت‌نام کنند.

فعالیت زیر نظر اساتید خبره و باتجربه، تشکیل تیم‌هایی منسجم از افراد مستعد، استفاده از دانش در حل مسائل جامعه، دریافت کمک هزینه، دریافت امتیاز در فعالیت‌های نخبگانی از مهمترین اهداف و مزایای این برنامه است.

تجربه فعالیت بین‌رشته‌ای در هسته‌های نخبگانی و همکاری با دانشجویان مستعد از رشته‌ها و دانشگاه‌های مختلف، همکاری در مراحل اجرای پروژه‌ای واقعی که بر آمده از مسائل واقعی مبتلا به در صنایع و جامعه است، استفاده از راهنمایی‌های استاد طرح (حس شادی‌بخش یادگیری و پیشرفت …)، هم‌افزایی بین «دانشجو و استاد» و بین «صنعت و دانشگاه»، کسب مهارت‌های اجتماعی، افزایش خودباوری، مسئولیت‌پذیری و تحرک اجتماعی، ایجاد انگیزه برای ادامه کار، شروع کارهای مشابه یا راه‌اندازی و رونق بخشیدن به کسب‌وکاری مفید و همچنین افزایش اعتماد دستگاه‌های اجرایی، مراکز علمی و بخش خصوصی به برگزیدگان، از دیگر مزایای اصلی این طرح است.

بر اساس اعلام پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان، علاقه‎مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و ورود به صفحه ثبت‌نام، به آدرس ar.bmn.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام