جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024
وزیر علوم خواستار شد:

یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47037
یکشنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۹ | 13:30

یکسان سازی حقوق اعضای هیات علمی وزارتخانه‌های علوم و بهداشت

وزیر علوم در نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهوری خواستار ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت علوم، بهداشت و سازمان برنامه و بودجه به منظور یکپارچه‌سازی ضرایب حقوقی و مزایای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه ها شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران در نامه غلامی به جهانگیری تاکید کرد: در حال حاضر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، ‌ تحقیقات و فناوری حسب ماده یک قانون احکام دائمی طبق مقرراتی خاص و براساس آیین‌نامه‌های مصوب هیئت‌های امنا اداره‌ می‌شوند و انتظار می‌رود که حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی به‌جز کارکنان کادر درمانی که مشمول طرح تمام‌ وقتی جغرافیایی هستند، یکسان باشد.

اعمال مصوبات متفاوت در هیئت‌های امنای دو وزارت همواره موجب بروز عدم رضایت در بین اعضای هیئت علمی و غیرهیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات پژوهش و فناوری بوده است.

وی در پایان این نامه به منظور رفع نارضایتی‌های موجود، خواستار ایجاد کارگروهی متشکل از نمایندگان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان برنامه و بودجه کشور شده است تا نسبت به یکپارچه‌سازی ضرایب حقوقی و مزایای مربوطه اقدام و پیشنهادات این کارگروه برای تصویب در دستور کار هیئت‌های امنای ذی‌ربط قرار گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

وزیر علوم وعده داد: تاسیس پارک‌ علم و فناوری بین‌المللی هزار هکتاری در استان تهران

اعضای هیات علمی دستگاه‌های اجرایی در نامه به رئیس مجلس خواستار شدند: عدم تبعیض در اجرای مصوبه همسان‌سازی حقوق اعضای هیات علمی

ثبوتی در نامه به وزیر علوم: نابسامانی معیشت معلمان و گسترش بی کیفیت آموزش عالی از علل بی‌علاقگی جوانان به فیزیک و ریاضی است

وزیر علوم: حمایت از صندوق های پژوهش و فناوری نقطه عطفی در پشتیبانی از ایده های فناورانه است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها