جمعه، ۷ اردیبهشت، ۱۴۰۳ | Friday, 26 April , 2024

دانشمند ایرانی، برنده مدال «آیزاک نیوتن» ۲۰۲۰ شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:47034
یکشنبه، ۱۱ آبان، ۱۳۹۹ | 12:59

دانشمند ایرانی، برنده مدال «آیزاک نیوتن» ۲۰۲۰ شد

دکتر نادر انقطاع، استاد ایرانی دانشگاه پنسیلوانیا موفق به کسب مدال ایزاک نیوتن و جایزه از موسسه فیزیک انگلستان شد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این دانشمند نام آور ایرانی به پاس نوآوری‌های پیشگامانه و کمک‌های تحول آفرینش در زمینه مواد پیچیده الکترومغناطیس و اپتیک نانومقیاس و توسعه متامواد با ایندکس نزدیک به صفر و محاسبات آنالوگ و نانوسیرکوئیتری نوری برنده این جایزه شده است.

نادر انقطاع از پیشتازان رشته نانو تکنولوژی در جهان محسوب می‌شود. تحقیقات او در زمینه متامواد و نقش نور در نانو تکنولوژی بر رشته‌های متعددی از نجوم و علوم کامپیوتر گرفته تا پزشکی و فنون ارتباطات تأثیر گذاشته است. او مشارکت‌های مهمی در زمینه‌های متامواد، اپتیک تبدیل، اپتیک پلاسما، نانوفوتونیک، فوتونیک گرافین، نانومواد، اپتیک نانوسکیل، نانو آنتن‌ها و آنتن‌های مینیاتوری انجام داده است.

انقطاع که متولد ۱۳۳۴ در تهران (محله چهارراه عزیزخان) است مدرک لیسانس خود را از دانشگاه تهران و فوق لیسانس و دکترای خود را از مؤسسه فناوری کالیفرنیا دریافت کرده است.

این دانشگر ایرانی پیش از این نیز افتخارات و جوایز متعددی کسب کرده که جایزه ماکس بورن ۲۰۲۰، جایزه پیشرو نانوتکنولوژی سال ۲۰۱۸، جایزه علمی ویلیام استرایفر سال ۲۰۱۷ جامعه فوتونیک موسسه  IEEE و جایزه ۲۰۱۵ جامعه بین‌المللی حرفه‌ای در اپتیک و فوتونیک کاربردی و جایزه «بالتازاو ون در پول» اتحادیه بین المللی علوم امواج رادیویی و جایزه جرج هیلمیر سال ۲۰۰۸ از جمله آنهاست.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

جایزه «دستاورد تمام عمر» سازمان همکاری‌های اسلامی به دو دانشگر ایرانی رسید

دانشجوی ایرانی، برنده جایزه جهانی «طراحی نورپردازی»

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

جایزه مخترع برتر جهان اسلام به دانشیار دانشگاه صنعتی شریف رسید

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها