سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46830
سه شنبه، ۴ شهریور، ۱۳۹۹ | 15:18

چاپ مقاله محقق ایرانی در نشریه معتبر مهندسی مواد

مقاله مشترک محقق دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و استاد دانشگاه پالاکی جمهوری چک در مجله Advanced Materials با ضریب تاثیر ۲۷٫۳۹۸ منتشر شد.

به گزارش دیده‌بان علم ایران، مسعود ملکی از دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه صنعتی اصفهان و پرفسور راجندر سینج وارما از دانشگاه پالاکی جمهوری چک به مطالعه کامپوزیت های تقویت شده با نانوذرات دوبعدی مکسین پرداخته اند. این مواد در زمینه های مختلفی ازجمله انرژی، پزشکی و محیط زیست کاربرد دارند.

در این مقاله که بخشی از پژوهش در حال انجام نویسندگان در این حوزه است، ابعاد مختلف این مواد من­جمله روش­های ساخت، خواص و کاربردهای مختلف، پیشرفت­های اخیر و نیز چالش­های پیش رو در این حوزه مورد بررسی قرار گرفته است.

نشان داده شده است که نانوذرات مکسین دارای شیمی بسیار غنی، خواص بسیار منحصربفرد الکتریکی، نوری، مغناطیسی و بیولوژیکی هستند که می­ توانند در ساخت و توسعه مواد پیشرفته با کاربردهای چندگانه مورد استفاده قرار گیرند.

استفاده در باتری­ های نسل جدید، سوپرخازن­ ها، عایق­ های الکترومغناطیسی، مواد کامپوزیتی با استحکام بالا، کاربردهای محیط زیستی و دیگر حوزه­ های مستعد چون استفاده­ در مداوای سرطان از زمینه های مورد مطالعه و استفاده از نانوذرات مکسین هستند.

نانوذرات دوبعدی مکسین در سال ۲۰۱۱ کشف شده و طی حدود یک دهه تحقیقات گسترده­ای در حوزه­های بنیادین شیمی و فیزیک این مواد نوظهور انجام شده است. از آنجایی­که ابعاد مهندسی این مواد، به ویژه خواص مکانیکی، حرارتی و تریبولوژیکی هنوز به طور کامل مورد بررسی و شناخت قرار نگرفته است، در این مطالعه، نویسندگان به مطالعه خواص مکانیکی و تریبولوژیکی مکسین­ها و کامپوزیت­های تقویت شده با مکسین پرداخته­ اند. با در نظر گرفتن خواص فلزی-سرامیکی و نیز سطح اصلاح­پذیر و آب­دوست،  نانوکامپوزیت­های تقویت شده با مکسین می­توانند در طیف وسیعی از حوزه­های کاربردی چون کامپوزیت­های پایه پلیمری، سرامیکی و فلزی مورد استفاده قرار گیرند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

مشارکت محققان دانشگاه صنعتی اصفهان در طرح رصد بین‌المللی دارت ناسا

چشم اندازی تازه در تولید صفحات خورشیدی با نانوساختار ابداعی دانشمند ایرانی

نخستین حضور رسمی نام «هوش مصنوعی» در مقالات علمی/ آغاز عصر «نشر مصنوعی»

مدل‌سازی ارتعاشات گیربکس در دانشگاه تهران

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها