- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

رییس جدید مؤسسه ملی تحقیقات سلامت منصوب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی دکتر علی اکبری ساری را به عنوان رییس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

به گزارش دیده بان علم ایران، متن این حکم به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر علی اکبری ساری؛

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران

نظر به سوابق، تجربیات علمی و اجرایی ارزنده جناب عالی ، به استناد ماده ۶ اساسنامه مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران و پیشنهاد شماره ۱۲۲۹/۱۱/۹۹ مورخ ۱۳۹۹/۴/۸  رییس محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی تهران به مدت دو سال به عنوان رییس مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید تا با رعایت ضوابط و مقررات قانونی زیر نظر مستقیم اینجانب انجام وظیفه نمائید.

امید است در دستیابی به اهداف پیش بینی شده در ماده ۳ اساسنامه مؤسسه، با بهره گیری از توان بالقوه ای که در مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور و مؤسسات تحقیقاتی و سازمان های مرتبط وجود دارد، فعالیت مؤسسه را به عنوان پشتوانه علمی و تحقیقاتی برای توسعه و تعالی سلامت در افق ۲۰ ساله کشور، اهداف برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران و نقشه جامع علمی کشور تداوم بخشیده و ارتقاء دهید.

انتظار می رود مؤسسه با تقویت ساختار و توان علمی خود و همکاری با مجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه ها، دانشکده های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کشور اقدامات عملی و عینی در زمینه استقرار برنامه دیده بانی سلامت کشور، تقویت همکاری های علمی داخلی و  بین المللی، همکاری در ایجاد بانک های اطلاعاتی مورد نیاز و بسترسازی تحقیقات کاربردی در راستای نیازهای نظام سلامت انجام داده و جنابعالی بطور مستمر نتایج آن را به اینجانب گزارش نمائید.

امید است با اتکال به خداوند متعال و در جهت خدمت به ملت شریف ایران، در انجام شایسته وظایف با رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید موفق باشید.

دکتر نمکی همچنین در نامه ای از خدمات و تلاش مستمر و شایسته دکتر اکبر فتوحی در مدت ریاست مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران تشکر و قدردانی کرد.

متن این نامه به شرح زیر است:

«برادر گرامی جناب آقای دکتر اکبر فتوحی؛

خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران فرصتی مغتنم و نعمتی بزرگ است که خداوند متعال به بندگان برگزیده خویش عطا می‌فرماید. بدینوسیله از خدمات ارزشمند و تلاش مستمر و شایسته شما در مدت تصدی مسئولیت ریاست مؤسسه ملی تحقیقات سلامت جمهوری اسلامی ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌نمایم.

از خداوند متعال سلامتی، بهروزی و دوام توفیق شما را در خدمتگزاری به نظام اسلامی و مردم  شریف ایران، در مناصب و جایگاه‌های دیگر خواستارم.»

انتهای پیام