پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

کاهش ۱۷ هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری نسبت به پارسال/ خوداظهاری ۱۷۳ داوطلب مبتلا به کرونا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46739
یکشنبه، ۲۲ تیر، ۱۳۹۹ | 12:49

کاهش ۱۷ هزار نفری داوطلبان کنکور دکتری نسبت به پارسال/ خوداظهاری ۱۷۳ داوطلب مبتلا به کرونا

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور از کاهش تعداد داوطلبان کنکور دکتری از تعداد ۱۹۶ هزار و ۴۳۷ نفر در سال ۹۸ به ۱۷۹ هزار و ۷۰۴ نفر در سال ۹۹ و افزایش تعداد حوزه‌های امتحانی از ۱۰۵ حوزه در سال گذشته به ۱۴۰ حوزه در سال جاری خبر داد.

به گزارش دیده بان علم ایران، فاطمه زرین آمیزی با بیان این مطلب اظهار کرد: به منظور ارائه خدمات به آن دسته از داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۳۹۹ که دچار بیماری کرونا شده‌اند (اعم از بیمارانی که در بیمارستان بستری و یا در منزل قرنطینه هستند) سازمان سنجش با هماهنگی وزارت بهداشت تدابیر ویژه‌ای اتخاذ کرده است. این داوطلبان باید از روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه تا دیروز شنبه ۲۱ تیر با مراجعه به درگاه اینترنتی این سازمان (بخش آزمون دکتری) فرم خوداظهاری را تکمیل کرده و گواهی مبنی بر داشتن بیماری کرونا (تاییدیه بیمارستان و یا نتیجه تست یا آزمایش مبنی بر مثبت بودن به ویروس کرونا) را در بخش مورد نظر بارگذاری می‌کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: بر اساس آمار دریافتی تعداد ۱۷۳ نفر از داوطلبان دکتری به کرونا ویروس مبتلا هستند که ۱۶۸ نفر آنها در قرنطینه خانگی و پنج نفر نیز در بیمارستان هستند. البته از این آمارها کسر خواهد شد، چون داوطلبانی که در ماه‌های گذشته هم کرونا گرفتند، فرم پر کرده‌اند.

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور تاکید کرد: کارت‌ شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) از فردا دوشنبه ۲۳ تیر ماه برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع‌رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت؛ لذا داوطلبان‌ متقاضی شرکت‌ در این آزمون‌ برای پرینت کارت شرکت در آزمون باید در تاریخ تعیین شده به سایت اطلاع‌رسانی مذکور مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شناسنامه‌ای (شامل نام‌خانوادگی و نام، کد ملی و تاریخ تولد) و یا اطلاعات ثبت‌نامی (شماره پرونده و کد پیگیری) از کارت شرکت در آزمون پرینت تهیه کنند و بر اساس تاریخ و آدرس تعیین شده بر روی کارت شرکت در آزمون، به حوزه امتحانی مربوط مراجعه کنند.

وی گفت:  بدیهی است که برای شرکت در جلسه آزمون فوق، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس دار و ارائه آن الزامی است. همچنین سایر اطلاعات دیگر در برگ راهنمای شرکت در آزمون که همزمان با کارت شرکت در آزمون بر روی درگاه این سازمان قرار گرفته، قابل پرینت و دریافت است.

زرین آمیزی گفت: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده، فرآیند آزمون ورودی دوره دکتری «Ph.D» (نیمه‌متمرکز) سال ۱۳۹۹ از ساعت ۸ صبح روز پنج‌شنبه، مورخ ۲۶ تیر در ۶۰ شهرستان مختلف کشور آغاز خواهد شد. نام و آدرس حوزه امتحانی بر روی کارت شرکت در آزمون داوطلبان مشخص شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

ادامه تحصیل هزار دانشجو به رغم شائبه تخلف در کنکور با استفساریه مجلس

بیانیه اتحادیه انجمن‌های ایرانی علوم ریاضی در خصوص مصوبه کنکوری شورای‌ عالی انقلاب فرهنگی

آمار مبتلایان کرونا در ایران دوباره چهار رقمی شد/هشت بیمار در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

وزیر بهداشت با متهم کردن کمیته علمی پیشین کرونا به تعارض منافع : نتایج کمیته فعلی به خاطر اهمیت دادن به علم و دانش درخشان است

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها