سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46697
یکشنبه، ۱ تیر، ۱۳۹۹ | 14:12

برکناری برومند از معاونت تحقیقات و فناوری وزرات علوم/ رحیمی، معاون وزیر علوم شد

طی حکمی از سوی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر رحیمی به عنوان معاون پژوهش و فناوری جدید این وزارتخانه معرفی شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، پیش از این دکتر مسعود برومند در این سمت مشغول به فعالیت بوده است.

منصور غلامی در حکم انتصاب دکتر غلامحسین رحیمی به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم آورده است: “با توجه به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جناب‌عالی در حوزه علم و فناوری به موجب این حکم به سمت معاون پژوهش و فناوری منصوب می‌شوید.
به اجرا رساندن برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی، هدفمند کردن فعالیت‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استفاده از توان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری برای رفع چالش‌های ملی، تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان، حمایت و بهره‌گیری از ظرفیت انجمن‌های علمی در تصمیم‌گیری‌های حوزه پژوهش و فناوری، اهتمام ویژه به پژوهش‌های علوم انسانی و هنر، توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهش و فناوری مشترک و تعامل با همه نهادهای فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقداماتی است که انتظار می‌رود با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام گیرند.

امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکردی توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید.”

دکتر غلامحسین رحیمی متولد ۱۳۳۴ در شهر مشهد و دانش آموخته کارشناسی از دانشگاه تبریز و کارشناسی ارشد و دکتری مهندسی مکانیک جامدات از دانشگاه یومیست انگلستان و هم اکنون استاد پایه ۳۴ گروه طراحی کاربردی دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس است.

وی در طول ۳۰ سال فعالیت علمی، مترجم و مولف ۱۰ کتاب علمی و جزوات متعدد درسی است. دکتر رحیمی بیش از ۱۰۰ مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی و بیش از ۶۰ مقاله علمی در مجلات علمی پژوهشی داخلی به چاپ رسانده و بیش از ۱۰۰ مقاله در کنفرانس‌های علمی ارائه کرده، چندین اختراع به ثبت رسانده و طرح‌های صنعتی متعددی برای نهادهای ذیربط کشور اجرا کرده است.

رحیمی در طول سال‌ها فعالیت علمی مسئولیت‌های متعددی در حوزه آموزشی، علمی و فناوری کشور از جمله رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، اولین سرپرست موزه علوم و فناوری جمهوری اسلامی ایران، ریاست مرکز طرح‌های کلان ملی فناوری معاونت علمی ریاست جمهوری، عضو هیئت عامل موظف صندوق نوآوری و شکوفایی، مسئول راه‌اندازی و پیگیری مراکز کارآفرینی دانشگاه‌ها و رئیس بخش مهندسی مکانیک دانشگاه تربیت مدرس برعهده داشته است.

دکتر رحیمی همچنین استاد نمونه دانشگاه و مترجم کتاب برگزیده نیز است و مطالعات گسترده و نوشته‌های چاپ شده متعددی در حوزه علم و فناوری در تاریخ تمدن ایران و اسلام دارد.

پیش از این، دکتر مسعود برومند مسئولیت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم را برعهده داشت و دکتر غلامی در حکم دیگری وی را به سمت مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری منصوب کرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

معاون پژوهشی وزیر علوم:قره یاضی در ابراز نظرات کارشناسی خود ملاحظه هیچ جریان سیاسی را نمی کرد

رحیمی خبر داد: پیگیری تشکیل «صندوق حمایت از توسعه علمی کشور»

وزیر علوم: فعلا خبری از تعویق آزمون سراسری و کارشناسی ارشد نیست

رحیمی عنوان کرد: استاد راهنما و هیات داوران، مسوولان اصلی تخلف در پایان‌نامه/یکسان شدن رتبه علمی ایران از لحاظ کمیت و کیفیت مقالات

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها