سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

بازگشت «داماد رییس جمهور» به معاونت علمی و فناوری

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46594
سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۹ | 12:57

بازگشت «داماد رییس جمهور» به معاونت علمی و فناوری

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انتشار یادداشتی از کامبیز محمدزاده فرساد درباره زلزله اخیر دماوند در سایت رسمی معاونت از وی به عنوان «مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور» یاد کرده است.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، این اولین بار است که از محمدزاده – داماد رییس جمهور – به عنوان مشاور عالی دکتر ستاری یاد می شود.

زمان انتصاب محمدزاده به این سمت و این که چرا حکم انتصاب وی منتشر نشده مشخص نیست ولی به نظر می رسد با توجه به انتقادات مطرح شده پس از انتصاب وی به ریاست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور از سوی رضا رحمانی – وزیر برکنار شده صنعت، معدن و تجارت – در آذرماه ۹۷ که به لغو حکم انتصاب وی منجر شد، ترجیح داده شده خبر انتصاب محمدزاده به سمت جدید، رسانه ای نشود.

مهدی زاده که متولد ۱۳۶۴ و دانش آموخته زمین شناسی است یک بار دیگر در خردادماه ۹۷ در حالی که دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد بود با حکم دکتر ستاری به سمت دبیر ستاد فناوری های انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شده بود. این انتصاب چند روز بعد که خبر ازدواج وی منتشر شد، بازتاب زیادی در رسانه ها و فضای مجازی پیدا کرد.

البته مهدی زاده فروردین ماه ۹۸ در یکی از معدود مصاحبه های خود در پاسخ به انتقادهایی که به انتصاب وی شده بود گفت: «من نه پدرم ژن خوب بوده است و نه خودم ژن خوب هستنم و ادعایی هم مبنی بر نخبه بودن ندارم؛ نخبه پروفسور حسابی و مرحوم میرزاخانی هستند؛ من با زحمت و تلاش خود موفقیت‌هایی را به دست آورده ام و راه علمی خود را ادامه می‌دهم. هفت ماه است که داماد رئیس جمهور شده ‌ام اما سابقه علمی‌ چندین ساله دارم. اگر سابقه علمی مرا بخوانید متوجه می‌شوید که تجربه کار آکادمیک و اختراع داشته‌ام و مدال‌های بین المللی بسیاری را در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری به دست آورده ام.»

مهدی زاده تا انحلال ستاد فناوری های انرژی در تابستان ۹۸ دبیر این ستاد بود.

کمی بعد، انتشار مصاحبه ای از وی که در آن از «وست تگزاس اینترمدییت» (نوعی نفت سبک که شاخص قیمت‌گذاری نفت در بازارهای جهانی است) به عنوان یک کمپانی بزرگ نفتی آمریکا یاد کرده بود بار دیگر خبرساز شد.

کامبیز مهدی زاده در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز از حوزه انتخابیه تبریز ثبت نام کرد که شورای نگهبان رای به عدم احراز صلاحیت وی داد.

بازگشت مهدی زاده به معاونت علمی و فناوری رییس جمهور با سمت مشاور عالی دکتر ستاری در حالی است که در آبان ۹۵ دکتر سعید سهراب پور، چهره برجسته علمی و دانشگاهی کشور و رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف به این سمت منصوب شده است.

یادداشت مشاور عالی معاون علمی و فناوری رییس جمهور درباره زلزله اخیر دماوند با عنوان «زلزله، هلهله درون زمین است/ابر ماه باعث زلزله تهران شد» را می توانید در اینجا بخوانید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها