سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

موفقیت استاد ایرانی دانشگاه تورنتو در ساخت دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46587
سه شنبه، ۲۳ اردیبهشت، ۱۳۹۹ | 14:12

موفقیت استاد ایرانی دانشگاه تورنتو در ساخت دستگاه کمک تنفسی برای بیماران کرونا

استاد ایرانی دانشگاه تورنتو موفق به ساخت دستگاه کمک تنفسی شد که در صورت کمبود دستگاه ونتیلاتور می تواند به کمک مبتلایان کووید ۱۹ بیاید.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، دکتر کامران بهدینان، استاد مهندسی دانشگاه تورنتو به همراه تیمی از محققان شبکه بهداشت دانشگاه، این دستگاه تنفسی را طراحی و ساخته اند که در مرحله آزمایش بالینی قرر دارد.

بهدینان در مورد این دستگاه می گوید: می خواستیم مطمئن باشیم که بیماران نیازمند به تنفس مصنوعی به دلیل کمبود ونتیلاتور دچار مشکل نشوند و این دستگاه را به عنوان آخرین راه حل ساختیم.

با توجه به اینکه بیماران کرونایی دچار اختلال تنفسی می شوند. ونتیلاتورها از نیازهای اصلی این بیماران است، اما میزان تولید و عرضه این دستگاههای تنفسی با توجه به پیچیدگی های آن محدود است، به همین منظور در کشورهای مختلف محققان در حال تولید دستگاه هایی ساده تر با عملکرد مشابه هستند.

بهدینان که از زمان شیوع ویروس کرونا کار ساخت این دستگاه را آغاز کرده می گوید: هدف ما ساخت دستگاه های کافی بود که به سرعت در اختیار بیمارستانها قرار گیرد تا در زمان بحران جان انسان ها را نجات دهد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

آمار مبتلایان کرونا در ایران دوباره چهار رقمی شد/هشت بیمار در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند

وزیر بهداشت با متهم کردن کمیته علمی پیشین کرونا به تعارض منافع : نتایج کمیته فعلی به خاطر اهمیت دادن به علم و دانش درخشان است

/غفلت خطرناک مسوولان در خیز سهمگین موج ششم کرونا/ عضو ستاد کرونایی جهاد دانشگاهی هشدار داد: تعلل در کنترل پیک ششم کرونا عوارض جدی در پی دارد

کارستان ما در کرونا و سرافکندگی دوباره سیاست در برابر علم

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها