چهارشنبه، ۱۴ خرداد، ۱۳۹۹ | Wednesday, 3 June , 2020

اگر این نشانه‌ها را دارید، مصرف میوه‌ و سبزیجات را جدی بگیرید!

نسخه قابل پرینت کد خبر:46560
دوشنبه، ۱ اردیبهشت، ۱۳۹۹ | 08:06
اگر این نشانه‌ها را دارید، مصرف میوه‌ و سبزیجات را جدی بگیرید!

همه ما با خواص میوه‌ها و سبزیجات آشنا هستیم و می‌دانیم که چرا این‌قدر برای سلامتی ما مفید هستند؛ با این حال بسیاری از افراد آن‌ها را به اندازه کافی در رژیم غذایی خود ندارند. آن‌ها کاملاً درک می‌کنند که میوه‌ها و سبزیجات برای سلامتی بهتر و موثرتر از قرص‌های ویتامین عمل می‌کنند اما طی تحقیقات منتشر شده، تنها ۱۰درصد افراد به اندازه کافی در روز میوه و سبزی می‌خورند!

بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، روزانه مصرف ۴۰۰ گرم میوه، سبزی و صیفی‌جات برای بدن ضروری است و مصرف کمتر آن‌ها سبب مشکلاتی برای بدن می‌شود. آیا شما این میزان را در روز مصرف می‌کنید؟
اگر مطمئن نیستید به دنبال سرنخ در ظاهر و سلامتی بدنتان باشید! وضعیت جسمانی و سلامتی شما می‌تواند جواب این سوال را بدهد.

به گزارش دیده بان علم ایران در این مقاله نشانه‌هایی را بررسی می‌کنیم که از کمبود مصرف میوه و سبزیجات خبر می‌دهند؛ شاید نیاز باشد خرید میوه و سبزی تازه را جدی‌تر بگیرید.

چرا باید مصرف میوه و سبزی را جدی بگیریم؟
میوه و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به بهبود عملکرد بدن شما کمک می‌کنند. عدم دریافت کافی این مواد غذایی می‌تواند به سلامتی شما آسیب برساند و شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت و بیماری‌های قلبی و حتی سرطان قرار می‌دهد.

محققان، آمارهای تغذیه‌ای بیش از ۱۳۵ هزار نفر در پنج قاره که حدود هفت سال اطلاعات آن‌ها پیگیری شده بود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. طی این گزارش‌ها دریافتند افرادی که روزانه حداقل سه یا چهار واحد میوه و سبزیجات همراه با رژیم غذایی خود مصرف کردند ۲۲ درصد کمتر دچار مرگ و میر شده‌اند!

اگر این مشکلات را دارید یعنی به اندازه کافی میوه و سبزیجات نمی‌خورید!

خونریزی لثه: دلایل زیادی وجود دارد که باعث خونریزی لثه می‌شود، یکی از مهم‌ترین آن‌ها کمبود ویتامین C است. بدن شما ویتامین C را درست نمی‌کند، بنابراین باید مطمئن شوید که به میزان کافی آن را از رژیم غذایی خود دریافت می‌کنید. میوه‌ها و سبزیجاتی نظیر کیوی، پرتقال، کلم بروکلی، فلفل دلمه‌ای، کلم کیل و توت فرنگی منبع غنی این ویتامین هستند.

مشکلات دید در شب: عدم بینایی مناسب در شب یعنی بدن شما به اندازه کافی ویتامین A دریافت نکرده است. ویتامین A، رنگدانه موجود در شبکیه چشم را تولید می‌کند و به قدرت بینایی شما در تاریکی کمک می‌کند. ویتامین A مورد نیاز خود را از سبزیجات دارای برگ تیره و صیفیجات رنگی دریافت کنید.

خستگی و انرژی کم: رژیم غذایی که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی باشد بر خلق و خو و روحیه شما تاثیر می‌گذارد. اگر احساس کرختی و کمبود انرژی دارید اضافه کردن بیشتر میوه و سبزیجات به رژیم غذایی شما می‌تواند کمک کننده باشد.

موها و ناخن‌های آسیب دیده: کمبود ویتامین B7 یا همان بیوتن در بدن یکی از دلایل شکننده بودن ناخن و موهای شماست. این ویتامین را می‌توانید از طریق انواع میوه‌ها و سبزیجات از جمله اسفناج، کلم بروکلی، گل کلم و موز دریافت کنید.

یبوست طولانی مدت: یبوست و مشکلات هضم غذا می‌تواند به دلیل کمبود فیبر در رژیم غذایی ایجاد شود. بزرگسالان به حداقل ۱۸ گرم فیبر در روز نیاز دارند؛ اما مطالعات نشان می‌دهد که یک فرد به طور متوسط روزانه ۱۲ گرم فیبر مصرف می‌کند. فیبر به عملکرد درست روده‌ها کمک می‌کند. اگر زیاد دچار یبوست می‌شوید، لازم است میوه و سبزیجات دارای فیبر بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

چگونه می‌توانیم به مصرف بیشتر میوه و سبزیجات عادت کنیم؟
برای این‌که بتوانید مقدار بیشتری میوه و سبزیجات در برنامه غذایی خود بگنجانید؛ آن‌ها را بین هر پنج وعده غذای اصلی و میان وعده‌ها تقسیم کنید. همراه با صبحانه میوه میل کنید و مقدار سبزی یا صیفی‌‌جات بیشتری در شام مصرف کنید. به جای عصرانه‌های شیرین مثل کیک، قطعات میوه را جایگزین کنید.

اگر فرصت کافی برای خرید ندارید و زندگی پرمشغله‌ای دارید، خرید آنلاین میوه و سبزی را امتحان کنید.

انتهای پیام

به اشتراک بگذارید :

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *