جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

تاکید وزیر علوم بر نقش آفرینی جشنواره خوارزمی در توسعه همکاری های علمی بین المللی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46382
دوشنبه، ۲۸ بهمن، ۱۳۹۸ | 12:00

تاکید وزیر علوم بر نقش آفرینی جشنواره خوارزمی در توسعه همکاری های علمی بین المللی

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر توسعه ارتباطات بین‌المللی و ارزش‌گذاری به همکاری‌های مشترک، اظهار امیدواری کرد که جشنواره بین المللی خوارزمی، توسعه هرچه بیشتر علم و فناوری ایران با سایر کشورهای دنیا را فراهم آورد.

به گزارش دیده بان علم ایران دکتر منصور غلامی روز دوشنبه در سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که با حضور رییس جمهور در  سالن اجلاس سران برگزار شد، با اشاره به سه دهه برگزاری جشنواره با هدف ارزش‌گذاری به خدمات علمی و نوآوری محققان ایرانی و غیر ایرانی گفت: این جشنواره تلاش دارد تا با معرفی برگزیدگان ایرانی و غیر ایرانی، همکاری‌های علمی بین المللی را توسعه بخشد.

وی هدف همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های وابسته به وزارت علوم و همچنین مراکز آموزشی و تحقیقاتی وابسته به وزارت بهداشت را در جهت کاربست علوم و تبدیل آن به فناوری ذکر کرد و افزود: این تلاش‌ها به منظور تامین آسایش و صلح در کشور است . در برنامه توسعه علمی ایران، ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد و امیدواریم بتوانیم این دستاوردهای علمی را در فضای صلح و دوستی در اختیار سایر ملل قرار دهیم.

غلامی خاطر نشان کرد: حضور ایران در مجامع علمی دنیا در راستای مرزهای دانش و ارائه یافته‌های جدید علمی نشان از نشاط جامعه علمی و توجه مسوولان کشور به عرصه علم و فناوری دارد.

وزیر علوم تاکید کرد: بر این اساس، همکاری‌های بین‌المللی از فعالیت‌های جدی جامعه علمی ما بوده است که در این راستا با کشورهای دیگر همکاری‌های مشترکی داشتیم و حاصل آن اجرای پروژه‌های مشترک تحقیقاتی، انتشار مقالات مشترک در مجلات علمی دنیا و تقویت نیروی جوان نوآور و خلاق بوده است.

وی اضافه کرد: کنار هم قرار دادن کشورهای دنیا علاوه بر توسعه علم و فناوری، زمینه‌ساز صلح و دوستی و تبادلات فکری میان مجامع مختلف می‌شود، لذا در برنامه‌های توسعه علمی ایران، ارتباطات بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای دارد.

وزیر علوم با تاکید بر این‌که جمعیت جوان کشور ظرفیت‌های بالایی در زمینه کاربست علمی فراهم کرده‌اند، اظهار کرد: خوشبختانه با توجه به تحولات حوزه علم و فناوری در سال‌های اخیر و ارائه مجموعه دستاوردهای علمی، توانسته‌ایم بسیاری از نیازمندی‌های بخش‌های صنعتی و حوزه‌های توسعه‌ای را تامین کنیم.

به گفته وی، این یافته‌ها ضمن تامین نیازها، جزو ذخایر بشری به شمار می‌رود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها