جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

انتخاب گزارش ویدیویی جراح ایرانی به عنوان مقاله برتر ژورنال فدراسیون بین المللی جراحی چاقی

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46362
یکشنبه، ۲۷ بهمن، ۱۳۹۸ | 14:13

انتخاب گزارش ویدیویی جراح ایرانی به عنوان مقاله برتر ژورنال فدراسیون بین المللی جراحی چاقی

کیس ریپورت ویدیویی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به عنوان یکی از پنج مقاله برتر ژورنال معتبر جراحی چاقی (Obesity Surgery) انتخاب شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر محمد کرمان ساروی، فلوشیپ‌ فوق تخصصی لاپاروسکوپی پیشرفته و جراحی چاقی(جراحی درون بین) و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفت و گو با روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار داشت: در این کیس ریپورت ویدیویی سومین مورد عارضه نادر فتق فضای پترسون در افراد تحت جراحی مینی بای پس(تک آناستوموزی) در دنیا گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: عمل مینی بای پس، یکی از موثرترین روشهای جراحی چاقی و متابولیک است و مطالعات متعدد نشان داده که این شیوه جراحی که از لحاظ تکنیکی ساده تر و سریعتر و از نظر اثربخشی قابل مقایسه با جراحی بای پس کلاسیک است، احتمال بروز عوارض حین عمل مثل فتق های داخلی را نیز به شدت کاهش می دهد.

دبیر انجمن جراحی چاقی و متابولیک ایران خاطرنشان کرد: مدتها تصور می شد که در جراحی مینی بای پس احتمال بروز عارضه فتق فضای پترسون (فضای محل اتصال روده و معده با کولون عرضی) صفر است اما گزارش اخیر و دو گزارش قبلی که یکی از آن دو گزارش هم توسط ما ارائه شده بود نشان داده که در موارد نادر احتمال بروز این عارضه در افراد تحت جراحی مینی بای پس وجود دارد.

دکتر کرمان ساروی

وی با اشاره به انتشار کیس ریپورت ویدیویی این عارضه نادر در شماره ۲۹ (نوامبر ۲۰۱۹) مجله جراحی چاقی(Obesity Surgery) گفت: این مجله که توسط فدراسیون بین‌المللی جراحی چاقی و اختلالات متابولیک (IFSO) منتشر می شود، این کیس ریپورت را به عنوان مقاله برتر مجله در نوامبر گذشته و همچنین یکی از پنج مقاله برتر مجله در سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

اهدای عضو پس از مرگ کامل برای نخستین بار در خاورمیانه/دستاورد امیدبخش جراحان ایرانی برای بیماران در انتظار پیوند

در دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه شد: راهکاری جدید برای جداسازی آنتی بیوتیک «آموکسی سیلین» از آب

/اختصاصی/یافته‌های پیمایش ملی کووید۱۹نشان داد:ایرانیان کمتر از متوسط دنیا خطر کرونا را درک کرده‌اند/پیام‌های متناقض و ادعای زودهنگام مسوولان درخصوص کنترل کرونا به شدت بر رفتارهای پیشگیرانه مردم تاثیر منفی گذاشت

با تست ابداعی چشم پزشک ایرانی میسر شد: تشخیص افتادگی غده اشکی در افراد با پف پلک

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها