جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

یک دانشجوی ایرانی از فرودگاه دیترویت آمریکا اخراج شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46279
سه شنبه، ۸ بهمن، ۱۳۹۸ | 12:05

یک دانشجوی ایرانی از فرودگاه دیترویت آمریکا اخراج شد

ماموران اداره مرزبانی و گمرک فرودگاه دیترویت در ایالت میشیگان آمریکا، علیرضا یزدانی اسفیدواجانی، دانشجوی دوره دکتری دانشگاه ایالتی میشیگان که روز یکشنبه وارد این فرودگاه شده بود را عصر دوشنبه، ۲۷ ژانویه، با پروازی به فرانکفورت فرستادند تا از آنجا به ایران بازگردانده شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، اداره مرزبانی و گمرک فرودگاه دیترویت علت اخراج یزدانی را “غیرقابل پذیرش” بودن درخواست ورود او به خاک آمریکا عنوان کرده‌اند.

یزدانی که دانش‌آموخته کارشناسی ارشد از دانشگاه شریف ایران بود برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در دانشگاه ایالتی میشیگان در شهر ایست لنسینگ میشیگان پذیرش و بر همین اساس ویزای دانشجویی گرفته بود.

به گزارش بی بی سی در بیانیه اداره مرزبانی و گمرک فرودگاه دیترویت آمده که “صدور ویزا یا درخواست صدور عدم نیاز به ویزا تضمین‌کننده اجازه ورود به خاک آمریکا نیست. اداره مرزبانی و گمرک آمریکا علاوه بر اعمال قوانین مهاجرت و گمرکات، مسوول اجرای حدود ۴۰۰ قانون دیگر که از سوی ۴۰ نهاد دولتی دیگر صادر شده هم هستند. آنها هر روز مسئول کنترل حدود یک میلیون مسافر متقاضی ورود به خاک آمریکا هستند که از میان آنها به طور متوسط ۷۹۰ نفر هر روز از اجازه ورود به خاک آمریکا منع می‌شوند.”

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید نانوداربست‌های استخوانی هیدروژلی در کشور

مقاله محققان ایرانی، اثر برگزیده سمینار جهانی پرینت سه بعدی در آمریکا

بزرگداشت هفته ملی شیمی و روز «مول» در آمریکا

نجات بیماران از عفونت‌های استخوانی مرگبار با سامانه هوشمند محققان کشور

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها