سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

اعطای ۵۷ بورس تحصیلی دانشگاه های کانادا به دانشجویان ایرانی به یاد قربانیان سقوط هواپیما

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46228
چهارشنبه، ۲ بهمن، ۱۳۹۸ | 14:23

اعطای ۵۷ بورس تحصیلی دانشگاه های کانادا به دانشجویان ایرانی به یاد قربانیان سقوط هواپیما

دولت انتاریوی کانادا با اعطای بورس تحصیلی ۱۰ هزار دلاری به نام هر یک از قربانیان کانادایی سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در تهران یاد جان باختگان این سانحه را گرامی می دارد.

به گزارش دیده بان علم ایران، داگ فورد، نخست وزیر انتاریو، با انتشار بیانیه ای به بیان این مطلب پرداخت و گفت: این بورس به نام ۵۷ قربانی کانادایی سقوط هواپیمای اوکراینی ایجاد شده است.

فورد زمان اعطای این بورس را از شروع سال تحصیلی ۲۰۲۲-۲۰۲۱ خواند و بیان کرد: معیار اعطای ۱۰ هزار دلار بورس تحصیلی شایستگی تحصیلی و نیاز مالی است و دریافت کنندگان با مشورت خانواده قربانیان انتخاب می‌شوند.

نخست وزیر انتاریو گفت: بسیاری از جان باختگان این هواپیما دانشجویان و اساتیدی بودند که آینده‌ای درخشان داشتند و در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های انتاریو تحصیل یا تدریس می‌کردند . آنها در پیشرفت تحقیقات زیادی در زمینه‌های تغییر زندگی کمک کرده بودند. ما نیز با ایجاد این بورس تحصیلی یاد و نام آنها را گرامی می‌داریم و سهم باورنکردنی آنها را به جوامع خود می‌شناسانیم.

بورس‌های تحصیلی به مراکزی که این قربانیان در آنجا تحصیل یا کار می‌کردند اختصاص خواهند یافت. برخی از این بورس‎‌ها نیز طی فرایندی رقابتی در اختیار کالجها یا دانشگاه‌های واجد شرایط قرار خواهد گرفت.

وزارت کالج و دانشگاه‌های انتاریو نیز بورسیه‌های تحصیلی را هفته‌های آینده با مشورت دولت فدرال، گروه‌های فرهنگی و مدارس گسترش خواهد داد.

یک فروند هواپیمای بویینگ ۷۳۷ هواپیمایی اوکراین که از فرودگاه امام خمینی تهران عازم کیف بود صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه جاری با شلیک پدافند هوایی مستقر در حوالی فرودگاه با ۱۷۶ مسافر در حوالی پرند سقوط کرد که تمام خدمه و مسافران آن شامل جمع کثیری از دانشجویان و فارغ التحصیلان ایرانی مقیم کانادا در این سانحه جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

در رونمایی از یادمان دانش آموختگان جان باخته دانشگاه شریف در فاجعه ۱۸ دی مطرح شد: دانشگاه در اصرار بر عدالت و کشف حقیقت کنار خانواده ها باشد

استاد ایرانی به ریاست انجمن هیپنوتیزم آسیا رسید

دانشمند ایرانی دانشگاه تورنتو، برنده جایزه بهترین اختراع برای مبتلایان سرطان پستان

رییس اسبق دانشگاه صنعتی شریف، داغدار درگذشت فرزند در سانحه هوایی

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها