سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

عنوان صندوق «نوآوری و شکوفایی» بر مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی!

نسخه قابل پرینت
کد خبر:46178
شنبه، ۲۸ دی، ۱۳۹۸ | 17:19

عنوان صندوق «نوآوری و شکوفایی» بر مراکز نوآوری جهاد دانشگاهی!

جهاد دانشگاهی امروز از افتتاح همزمان پنج «مرکز نوآوری و شکوفایی» در پنج استان کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، مراسم افتتاح این پنج مرکز از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی، سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان و  معصومه ابتکار و تعدادی از مسوولان استان‌های هرمزگان، ایلام، کردستان، بوشهر و فارس برگزار شده است.

جهاد دانشگاهی، رسالت مراکز «نوآوری و شکوفایی» (منش) که نام آنها پیش از هر چیز تداعی گر نام «صندوق نوآوری و شکوفایی» است، شتابدهی به کسب‌وکارهای فناورانه جوانان و همچنین ترویج و نوآوری و شکوفایی برای دانش آموختگان استان ها اعلام کرده است.

از آنجا که نامگذاری این مراکز به نام صندوق «نوآوری و شکوفایی» به سرعت شائبه وابستگی یا ارتباط آنها با صندوق نوآوری و شکوفایی را ایجاد می کند، شایسته است صندوق نوآوری و شکوفایی در این زمینه، اطلاع رسانی و اقدامات لازم را انجام دهد. خصوصا این که پیش از این نیز استفاده از عناوین مشابه بنیاد ملی نخبگان، المپیادهای علمی و … باعث سردر گمی مراجعان و مشکلاتی شده است.

دکتر حمیدرضا طیبی، رییس جهاد دانشگاهی در مراسم راه اندازی این مراکز اظهار کرد: در سال ۱۳۷۷ در راستای اشتغال به‌ویژه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها سازمان تجاری‌سازی و اشتغال دانش آموختگان دانشگاه‌ها تاسیس و کارهای ارزنده‌ای در این زمینه انجام شد.

وی افزود: این نهاد علاوه بر فعالیت‌هایی که در این زمینه انجام می‌دهد، دارای سه پارک علم و فناوری و تعداد زیادی مراکز رشد است، اما روش‌های بهتری هم برای تسریع اشتغال جوانان وجود دارد و طرح سرباز ماهر نیز یکی از این زمینه‌هاست که وزارت ورزش فراهم کرده است. در این راستا برای داشتن همکاری بسیار جدی با وزارت ورزش، پیشنهاد تشکیل مراکز شکوفایی و نوآوری داده شد.

به گفته طیبی، مراکز نوآوری و شکوفایی جهاد دانشگاهی تفاوتشان با سایر مراکز مشاوره این است که بر اساس مزیت‌های محلی و منطقه‌ای و نیازهای محلی و منطقه‌ای آموزش‌های لازم را به جوانان می‌دهند. در حقیقت شرایطی را برای جوانان فراهم می‌کنند که صاحب ایده شوند و خودشان بر اساس نیازها و مزیت‌های محلی و منطقه‌ای خود ایده‌ای را مطرح کنند و در ادامه روی این ایده کار کنند تا به مرحله تجاری‌سازی و کسب و کار برسد.

وی در ادامه با تاکید بر این که جهاد دانشگاهی آمادگی کامل خود را اعلام کرده تا در تمام استان‌های کشور این مراکز را توسعه دهد، افزود: منطقه‌ای هم اگر توانمند باشد، در حوزه نیازهای ملی هم می‌تواند فعالیت کند؛ بنابراین برای این که بتوانیم در ۳۱ استان کشور این مراکز را توسعه دهیم، اعلام آمادگی می‌کنیم.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

سرپرست مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی ایران منصوب شد

اعطای تسهیلات رشد تولید دانش‌بنیان تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان/ایجاد ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی با اعطای تسهیلات به دانش بنیان ها

حضور ۵۰ شرکت دانش‌بنیان در خدمت‌رسانی به زائران اربعین

حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی از شرکتهای دارای رشد دو برابری در تولید محصولات دانش بنیان

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها