- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

ارائه بیش از ۹۱ هزار مقاله در کنفرانس های داخلی سال ۹۷ / برترین کنفرانس ها و فعال ترین دانشگاه ها در برگزاری گردهمایی های علمی

براساس آمار منتشره از مجموعه سیویلیکا که در زمینه نمایه مقالات کنفرانس های کشور فعال است سال گذشته بیش از ۹۱ هزار مقاله در ۷۱۶ کنفرانس علمی داخلی نمایه شده در این پایگاه ارائه شده است.

مهدی وجودی، مدیر پایگاه نمایه سازی کنفرانس‌های کشور (سیویلیکا) در گفت‌و‌گو با خبرنگار دیده بان علم ایران با اعلام انتشار نخستین کارنامه جامع پژوهشی توسط مجموعه سیویلیکا به صورت اینفوگرافی اظهار داشت: در این کارنامه، عملکرد دانشگاهها و مراکز علمی مختلف به تفکیک دانشگاههای دولتی، آزاد، غیرانتفاعی، پژوهشگاه ها و دانشگاههای علوم پزشکی در پنج معیار “انتشار مقالات داخلی”، “انتشار مقالات بین المللی”، “برگزاری همایشها”، “انتشار ژورنالها” و همچنین “انتشار اخبار علمی” تحلیل و نسبت به رتبه بندی آنها اقدام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مقالات سال ۱۳۹۷ از نظر محتوایی بر اساس کلیدواژه های مهم در دو بخش انتشار مقالات (عرضه پژوهشی) و دریافت و مطالعه مقالات (تقاضای پژوهشی) تحلیل شده و در کارنامه ارائه شده است.

به گفته وجودی استانها و دانشگاههای برتر از نظر تعداد میزبانی کنفرانسها، کنفرانسهای برتر از نظر تعداد مقالات نیز در این کارنامه معرفی شده اند.

برای دریافت نسخه واضحتر اینفوگرافی گزارش، اینجا را کلیک کنید.

انتهای پیام