- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

وزیر صمت خبر داد: افزایش ۳۰ درصدی تولید داروهای بیوتکنولوژی در یک سال اخیر

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: در همه زمینه ها با افزایش تولید و در داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی با ۳۰ درصد افزایش تولید نسبت به سال گذشته مواجهیم.

به گزارش دیده بان علم ایران به نقل از پایگاه خبری اطلاعات بیوتکنولوژی ایران، رحمانی در ادامه سلسله دیدارهای مردمی خود در مناطق مختلف کشور  با حضور در جمع تولیدکنندگان، ارباب صنایع و کارآفرینان شهرستان شبستر اظهار داشت: آمریکا انتظار داشت تا پایان سال ۱۳۹۷ فاتحه صنایع و تولید داخلی ما خوانده شود با این حال شاهد افزایش تولید در همه زمینه ها نسبت به زمان مشابه در سال گذشته هستیم.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی تولید داروهای مبتنی بر بیوتکنولوژی گفت: ما در صنعت فولاد واقعا خودکفا هستیم اما قطعه حساسی که یک نوع الکترود هست از خارج وارد میشد. آمریکا به طور ویژه همین الکترود را تحریم کرد. خبر خوش این است که ما ضمن دسترسی به همین الکترود کارخانه تولید داخلی آن را راه اندازی کردیم و تا سه ماه دیگر از تولیدات آن بهره برداری خواهیم کرد.

در این مراسم که به همت شورای همبستگی آذربايجان (شهرستان شبستر) برگزار شد، آیت الله شبستری، نماینده مردم تبریز در مجلس خبرگان رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر امین لو، معاون وزیر بهداشت، فرماندار شبستر، نماینده شبستر، دکتر تجریشی، معاون سازمان حفاظت محیط زیست و رییس دبیرخانه احیای دریاچه ارومیه، دکتر قره یاضی، رییس اتحادیه انجمن های علوم کشاورزی و منابع طبیعی، جواد كلاهدوزان و جمع کثیری از کنشگران و فعالان اقتصادی، زیست محیطی و مدیران اجرایی كشور و منطقه نیز حضور داشتند.

انتهای پیام