جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

استاد گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45916
چهارشنبه، ۲۰ آذر، ۱۳۹۸ | 14:10

استاد گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران درگذشت

دکتر هبت الدین برقعی، استاد برجسته گوش و حلق و بینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ۷۷ سالگی درگذشت.

به گزارش دیده بان علم ایران، استاد برقعی، متولد سال ۱۳۲۱ در شهرستان قم بود و تحصیلات ابتدایی را در مدرسه سنائی قم که پدرش مؤسس آن بود، سپری کرد. این موسسه آموزشی جزو نخستین مدرسه قم بود که به سبک جدید آموزش و نه به‌صورت مکتب اداره می‌شد. وی در پی تبعید پدر – مرحوم آیت الله برقعی – به یزد دوره متوسطه را در دبیرستان ایرانشهر یزد گذراند.

برقعی در سال ۱۳۳۹ وارد دانشکده پزشکی دانشگاه تهران شد و پس از فراغت از آن، دوران خدمت سربازی را در اطراف قزوین گذراند و سپس برای انجام طرح خارج از مرکز به یکی از روستاهای محروم استان هرمزگان رفت.

وی در سال ۱۳۴۹ پس از موفقیت در آزمون دستیاری در بیمارستان امیراعلم در رشته گوش و گلو و بینی مشغول تحصیل شد و در سال ۱۳۵۲ با کسب رتبه اول، امتحان فارغ‌التحصیلی را گذراند و به‌عنوان عضو هیات علمی وارد کادر علمی دانشگاه تهران شد.

دکتر برقعی در سال ۱۳۵۳ برای تکمیل تحصیلات تخصصی خود به لندن رفت و پس‌ از آن، برای آشنایی با دانش تخصصی پیشرفته گوش در دانشگاه هاروارد مشغول تحصیل شد و پس از پایان این دوره، برای ادامه خدمت به ایران بازگشت و به عنوان عضو هیات علمی و استاد تمام گروه گوش و حلق و بینی دانشکده پزشکی در بیمارستان امیر اعلم منشا خدمات بسیار علمی، آموزشی و پژوهشی بود.

وی تا زمان بازنشستگی در سال ۹۲ حدود ۴۰ سال در کسوت استادی دانشگاه علوم پزشکی تهران خدمت کرد.

استاد برقعی که در سال ۱۳۴۹ با دکتر پروین سخندان – عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران – ازدواج کرده دارای سه فرزند است که هر سه در کسوت پزشکی خدمت می کنند.

دیده بان علم ایران هم درگذشت این پزشک و استاد پرتلاش را به خانواده و شاگردان و علاقمندان استاد و جامعه پزشکی و دانشگاهی تسلیت می گوید.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

توفیق موسیوند از پیشگامان حوزه قلب مصنوعی درگذشت

مادر علم آمار ایران درگذشت

فیروز نادری، دانشمند ایرانی و از مدیران پیشین ناسا، درگذشت

پیکر استاد باریکانی از پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران تشییع شد

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها