سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

ساخت ژل بهبود چین و چروک پوست با همکاری دانشگاه و صنعت

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45740
چهارشنبه، ۲۲ آبان، ۱۳۹۸ | 15:12

ساخت ژل بهبود چین و چروک پوست با همکاری دانشگاه و صنعت

یافته علمی محققان دانشگاه علوم پزشکی تبریز با همکاری یک شرکت خصوصی به محصولی نانویی برای رفع چین و چروک پوست و از بین بردن آسیب‌های پوستی تبدیل شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، صفا تابناک، مدیرعامل شرکت تابناک طب آذر درباره این محصول گفت: «با توجه به دغدغه‌هایی که در بخش زخم‌های پوستی و آسیب‌های حاصل از سوختگی داشتم، ۱۵ سال پیش کار روی توسعه محصولات مربوط به رفع آسیب‌های سوختگی از پوست را آغاز کردم و در نهایت با تاسیس شرکت، تجاری‌سازی محصولاتی در این حوزه آغاز شد. در ادامه همکاری مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز شکل گرفت تا یافته‌های محققان این دانشگاه در بخش مواد ترمیم‌کننده پوست تجاری‌سازی شود. این همکاری مشترک منجر به دستیابی به فناوری ژل حاوی نانو اتوزوم گامااوریزانول جهت بهبود چین و چروک پوست شد.

وی افزود: این محصول پایه گیاهی و طبیعی داشته و اثربخشی بسیار بالایی روی پوست دارد. یکی از مزیت‌های این ژل، ایجاد کلاژن در پوست است به طوری که می‌تواند به سرعت کلاژن‌سازی پوست را افزایش دهد.

تابناک درباره اثربخشی این محصول می‌گوید: «مطالعات بالینی نشان داده است که مصرف ۴۰ روزه این ژل می‌تواند موجب تغییر وضعیت پوست آسیب‌دیده شود.

وی از آغاز رایزنی با پزشکان برای معرفی این محصول و مزیت‌های آن خبر و افزود: «قصد نداریم که این محصول را به صورت فروشگاهی عرضه کنیم، بلکه تلاش داریم محصول به صورت تخصصی از طریق پزشکان برای بیماران تجویز شود.»

به گفته تابناک، ژل حاوی نانو اتوزوم گاما اوریزانول پس از دریافت گواهی‌‌‌نانومقیاس در مسیر کسب مجوز تولید از سازمان غذا و دارو است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها