- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

تهران، میزبان دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی

دومین کنگره اروپایی آسیایی فارماکواپیدمیولوژی از ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه جاری از سوی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و گروه اقتصاد و مدیریت دانشکده داروسازی آن دانشگاه برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، این کنگره با مشارکت سازمان غذا و دارو، انجمن مدیریت و اقتصاد دارو ایران، انجمن متخصصین داروسازی بالینی، انجمن داروسازان ایران، انجمن جهانی فارماکوویژیلانس و دانشگاه‌های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی مرتبط برگزار می‌شود.

کنگره با محوریت اپیدمیولوژی دارویی، اقتصاد دارو، مدیریت دارو، داروسازی بالینی و… با حضور اساتید برجسته بین المللی از سایر کشورها و رییس انجمن جهانی فارماکوویژیلانس در کنار اساتید و متخصصان مجرب داخلی فرصت مغتنمی را جهت ارتقای علمی شرکت کنندگان ایجاد و موجبات گردهمایی اقشار مختلف جامعه بزرگ علوم پزشکی را فراهم می‌کند.

بیماری‌های غیرواگیر شامل، بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، بیماری‌های مزمن ریوی و دیابت محور اصلی کنگره را تشکیل داده و فارماکواپیدمیولوژی، فارماکوویژیلنس، داروسازی بالینی، اقتصاد دارو و تحقیقات پیامدها (Outcome Research)، مدیریت دارو، مطالعات بالینی و کارآزمایی‌ها، داروسازی اجتماعی، مدیریت ریسک و آموزش داروسازی از دیگر موضوعات این کنگره را به خود اختصاص داده‌اند.

این کنگره مشتمل بر سخنرانی، پنل، کارگاه ارائه‌ پوستر و نمایشگاه جانبی بوده و فرصتی برای آشنایی با آخرین مباحث مطرح در زمینه فارماکواپیدمیولوژی با توجه ویژه بر موضوع “بیماری‌های غیر واگیر” خواهد بود.

انتهای پیام