سه شنبه، ۲۹ اسفند، ۱۴۰۲ | Tuesday, 19 March , 2024

برترین‌های مسابقات سراسری متالوگرافی معرفی شدند

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45646
چهارشنبه، ۸ آبان، ۱۳۹۸ | 16:14

برترین‌های مسابقات سراسری متالوگرافی معرفی شدند

چهارمین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد و برگزیدگان این دوره مسابقات معرفی شدند.
به گزارش دیده بان علم ایران در چهارمین دوره مسابقات سراسری متالوگرافی که به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، تعداد ۲۶ تیم از دانشگاه‌های سراسر کشور با یکدیگر به رقابت پرداختند.

پس از برگزاری افتتاحیه این مسابقه در دوم آبان ماه، با توجه به مجموع نمرات عملی و گزارشات، تیم‌ها داوری شدند که تیم تکنیکوگرافی(نماینده دانشگاه صنعتی اصفهان) و تیم آرسموند (نماینده دانشگاه صنعتی امیرکبیر) به طور مشترک مقام اول را کسب کردند. همچنین تیم struers (نماینده دانشگاه زنجان) موفق به کسب مقام سوم شد.

این رویداد به ریاست دکتر موسوی خویی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر و به داوری اساتید برتر از جمله مریم کرباسی، دکتر عربی، دکتر لیمویی، دکتر حسینی و مهندس طوسی و فعالیت دکتر الهام آهونبر به عنوان دبیر علمی برگزار شد.

تیم های برتر این دوره از مسابقات در دانشکده مهندسی معدن و متالورژی دانشگاه صنعتی امیرکبیر تقدیر شدند و به آنان جوایز نقدی اهدا شد.

مسابقات ملی متالوگرافي بزرگترین آوردگاه کشوری در سنجش دانش فنی و مهارت عملی دانشجویان حوزه علم بلورشناسی است. در متالگرافی با استفاده از تکنیک‌های عملی آماده سازی نمونه، شرایط برای مطالعه ساختار درون فلزات مهیا شده و سپس با استفاده از ابزارهای دقیق و با بررسی علمی فازهای تشکیل دهنده ی یک نمونه نسبت به پیش بینی خواص و همچنین عملکرد آلیاژ موردنظر در شرایط مختلف پرداخته می شود. تقریبا هر قطعه صنعتی یک مرحله متالوگرافی را پشت سر می گذارد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها