جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

راهیابی خودروی شیمیایی ایرانی به رقابت کمیکار «انجمن مهندسان آلمانی»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45640
چهارشنبه، ۸ آبان، ۱۳۹۸ | 15:48

راهیابی خودروی شیمیایی ایرانی به رقابت کمیکار «انجمن مهندسان آلمانی»

در مسابقات خودروهای شیمیایی (کمیکار) انجمن مهندسان آلمانی در دورتمند، تیم خودروی شیمیایی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با سه تیم آلمانی رقابت می کند.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر مصطفی کشاورز مروجی، استاد راهنما و مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تیم دانشگاه صنعتی امیرکبیر پس از سه مرحله آزمون تئوری و کسب حداکثر امتیازات لازم مجوز حضور در این رقابت ها را اخذ کرده و ۱۳ و ۱۴ آبان ماه ۹۸ با تیم هایی از اروپا رقابت می کند.

کشاورز عنوان کرد: این مسابقات در دو بخش طراحی پوستر و عملکرد برگزار می شود که دانشجویان باید خودرویی در ابعاد کوچک طراحی کنند که توسط واکنش‌های شیمیایی (غیر احتراقی) پیش رانش و کنترل می‌شود.

وی افزود: این ماشین باید مسافتی معین (۱۰ تا ۳۰ متر) را با حمل مقدار مشخصی وزنه (بین ۰ تا ۳۰ درصد وزن ماشین) که این مقادیر از پیش توسط کمیته برگزاری مسابقات تعیین شده و متراژ و وزن دقیق آن در روز مسابقه از طریق قرعه‌کشی، تعیین خواهد شد را طی کنند و بدون استفاده از هیچگونه وسیله کنترل از راه دور و صرفا با استفاده از واکنش‌های شیمیایی متوقف شود.

مسئول تیم کمیکار دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: کمیکار مسابقه دانشجویان مهندسی شیمی است که با هدف بهره گیری از اصول تئوری مهندسی راهکاری برای استفاده از  سوخت های زیست سازگار به عنوان جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی استفاده می شود.

کشاورز اظهار داشت: این مسابقات همه ساله در سطح ملی و جهانی میان دانشجویان رشته‌ مهندسی شیمی و همچنین شیمی، مهندسی مکانیک و پلیمر برگزار می شود.

وی گفت: مسابقات کمیکار با هدف شکوفایی خلاقیت‌ها و توانمندی‌های علمی دانشجویان مهندسی شیمی طراحی شده و زمینه‌ای برای مشارکت دانشجویان برای طراحی و ساخت ماشین کوچک که نیروی محرکه آن به وسیله یک واکنش شیمیایی تأمین شود، را فراهم می کند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها