جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45597
یکشنبه، ۲۸ مهر، ۱۳۹۸ | 16:04

پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد

پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانشکده های برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد.

به گزارش دیده بان علم ایران، مراسم افتتاح پنج مرکز نوآوری تخصصی در دانکشده های مهندسی برق، مکانیک، پزشکی، نساجی و کامپیوتر دانشگاه صنعتی امیرکبیر با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، منصور کبگانیان قائم مقام ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور و احمد معتمدی رئیس دانشگاه امیرکبیر برگزار شد.

همچنین یک شتاب دهنده کسب و کار معدنی و یک مرکز تحقیق و توسعه در این دانشگاه در کنار افتتاح مراکز نوآوری نیز راه اندازی شدند.

ذکتر معتمدی، رییس دانشگاه صنعتی امیرکبیر طی سخنانی در این مراسم با تاکید بر اینکه در ۹ دانشکده دیگر این دانشگاه هم مراکز نوآوری تخصصی راه اندازی می‌شود، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ واحد فناور در مراکز نوآوری این دانشگاه مستقر شده‌اند.

وی افتتاح مراکز نوآوری تخصصی، فعالیت‌های دانشگاه امیرکبیر را در راستای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم عنوان کرد و افزود: برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم ما سه برنامه را دنبال می‌کنیم که یکی از آنها افزایش قراردادهای صنعتی است.

معتمدی اضافه کرد: هر چند که به دلایل مشکلات اقتصادی دریافتی‌های ما از قراردادهای صنعتی کاهش یافته است، ولی تلاش داریم تا پایان سال با وجود محقق شدن قراردادهای پروژه‌های ملی گام مهمی در افزایش تعداد قراردادهای صنعتی برداریم.

معتمدی، توسعه برنامه‌های مهارت‌افزایی و کارآفرینی را از دیگر برنامه‌های دانشگاه صنعتی امیر کبیر برای تبدیل شدن به دانشگاه نسل سوم نام برد و یادآور شد: امروز نیز در این مراسم پنج مرکز نوآوری و یک مرکز شتاب دهی کسب و کارهای معدنی راه‌اندازی می‌شود که با ظرفیت‌های ایجاد شده تعداد واحدهای فناور مستقر در این مراکز به ۱۵۰ واحد افزایش می‌یابد.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه همه دانشکده‌های این دانشگاه دارای یک مرکز نوآوری خواهند شد، اظهار کرد: علاوه بر این پنج مرکز نوآور تخصصی که در دانشکده‌های مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مهندسی پزشکی، نساجی و کامپیوتر راه‌اندازی می‌شود، ۹ دانشکده دیگر نیز تقاضای راه‌اندازی مراکز نوآوری را دارند.

به گفته وی، دانشکده‌های مهندسی عمران، صنایع، نفت، مدیریت و هوا فضا نیز دارای مراکز نوآوری تخصصی خواهند شد.

معتمدی با اشاره به راه‌اندازی برج دوم فناوری این دانشگاه در خیابان ولیعصر تا پایان امسال، تاکید کرد: با راه‌اندازی این مراکز ظرفیت پذیرش واحدهای فناور تا تابستان سال آینده به دو برابر افزایش می‌یابد.

مرکز نوآوری دانشگاه امیرکبیر در دانشکده مهندسی برق که مساحتی برابر با ۳۱۵ متر مربع دارد، ظرفیت حداقل ۱۶ تیم سه نفره را داراست.

دانشکده مهندسی مکانیک این مرکز با مساحت ۳۱۵ متر مربع ظرفیت حداقل ۱۶ تیم سه نفره را در دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه امیرکبیر دارد.

مرکز نوآوری دانشکده مهندسی پزشکی دانشگاه امیرکبیر به مساحت ۴۰۰ متر مربع واقع در ضلع جنوبی طبقه چهارم دانشکده مهندسی پزشکی احداث شده که دارای ۳ فضای مجزا با امکانات نمونه سازی، تیم های فناور و شتاب دهنده ها و فضای اداری به منظور استقرار مدیریت و تیم های اجرایی است.

مرکز نوآوری دانشکده مهندسی نساجی در فضایی به مساحت ۲۰۰ متر با ظرفیت هشت تیم سه نفره در طبقه هشتم دانشکده مهندسی نساجی احداث شده است.

همچنین مرکز نوآوری دانشکده مهندسی کامپیوتر در فضایی به مساحت ۱۰۰ متر مربع در طبقه همکف دانشگاه مهندسی کامپیوتر واقع شده که در راستای توسعه فناوری های دیجیتال و کاربردی سازی آنها این مرکز راه اندازی شده است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها