جمعه، ۳۱ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 19 April , 2024

برگزاری همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین در تهران

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45517
سه شنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۸ | 15:34

برگزاری همایش بین المللی چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین در تهران

همایش بین المللی «چینه شناسی و زمین باستان شناسی پونتو کاسپین» ۲۰ و ۲۱ مهرماه در محل پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی برگزار می شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر حمید علیزاده، معاون پژوهش و فناوری پژوهشگاه و دبیر علمی کارگاه در این باره گفت: در این کارگاه که با همکاری پژوهشگاه ملی اقیانوس شناسی و علوم جوی، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی، دانشگاه گیلان و انجمن بین المللی زمین شناسی کواترنری برگزار می شود، تغییرات زمین شناختی در دریای خزر و سیاه در سال های اخیر به ویژه در کواترنری مورد بررسی قرار می گیرد.

علیزاده اظهار کرد در این همایش که با حضور ۳۲ نفر متخصصان خارجی از کشورهای روسیه، استرالیا، ترکیه، اوکراین، قرقیزستان، آذربایجان و ۹ نفر محقق از ایران برگزار می شود، بیش از ۴۱ مقاله علمی در حوزه زمین شناسی ارایه می گردد.

وی افزود: پیش از این همایش، کارگاه تخصصی در خصوص «پردازش و تفسیر داده های لرزه ای دریایی» توسط پروفسور ارگون از شبکه بین اسلامی علمی و فناوری اقیانوس شناسی ترکیه و همچنین پروفسور درمان دندرور از موسسه علوم و تکنولوژی دریایی ترکیه در روز جمعه ۱۹مهر در پژوهشگاه برگزار می شود.

علیزاده گفت: پس از پایان همایش «پدیده های زمین شناختی و زمین باستان شناختی» مناطقی از محدوده مرکزی استان گیلان شامل: رشت، رودبار، انزلی، آستانه اشرفیه، فومن، صومعه سرا، تالش و لاهیجان توسط محققان و متخصصان حوزه زمین شناسی شرکت کننده در کارگاه از تاریخ ۲۲ مهر به مدت چهار روز مورد بررسی و بازدید میدانی قرار می گیرد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

دکتر کمال‌الدین بازرگانی، استاد برجسته زمین‌شناسی اقتصادی درگذشت

امضای تفاهم نامه همکاری بین پژوهشگاه های اقیانوس شناسی و صنعت نفت

دکتر مر، رییس گروه علوم پایه فرهنگستان علوم شد

پژوهشگران و فناوران برگزیده کشوری معرفی و تقدیر شدند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها