جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه ۲۲ ارجاع به مقالات دنیاست

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45515
سه شنبه، ۱۶ مهر، ۱۳۹۸ | 15:27

دانشگاه صنعتی امیرکبیر در رتبه ۲۲ ارجاع به مقالات دنیاست

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه این دانشگاه در زمینه های علمی و پژوهشی بسیار فعال است، گفت: براساس رتبه‌بندی کیواس این دانشگاه در حوزه ارجاعات به مقالات رتبه ۲۲ جهان را کسب کرده است.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر سید احمد معتمدی در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بزرگترین شرکت حوزه نوآوری باز اظهار کرد: دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه فعالیت‌های علمی، تعداد مقالات و میزان ارجاع به مقالات در رتبه‌های خوب جهانی قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس رتبه‌بندی کیواس دانشگاه صنعتی امیرکبیر رتبه ۲۲ جهان در حوزه ارجاع به مقالات را کسب کرده است و به ازای هر استاد ۴.۲ مقاله تولید می‌شود که این تعداد بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: زمانی مطرح بود که دانشگاه باید الکترونیک شود، اما اکنون می‌گویند دانشگاه باید دیجیتالی شود که باید فاصله رسیدن به دیجیتالی شدن دانشگاه را کم کنیم.

وی اضافه کرد: امیدواریم این نوع توافق‌نامه‌ها به قرارداد منجر شود و از این طریق بتوانیم دانشگاه را به سمت دیجیتالی شدن در مسائل مختلف مالی و اداری سوق دهیم.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطرنشان کرد: کارهای خوبی در حوزه دیجیتالی شدن فعالیت‌های دانشگاه صورت گرفته، اما قصد داریم این فعالیت‌ها به صورت متمرکز توسعه یابد. بنابراین دانشگاه صنعتی امیرکبیر در حوزه دیجیتالی شدن فعالیت‌ها می‌تواند به عنوان پایلوت مشخص شود و در صورت انجام این پروژه نتایج و راهبردها به دیگر دانشگاه‌ها نیز بسط داده شود.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

دستاورد محققان ایرانی در شبیه‌سازی دینامیک مولکولی نفوذ آب در غشای پیل‌های سوختی

ابداع روش تحلیلی هوشمند برای مدلسازی تلفیقی اکتشاف ذخایر اقتصادی مس

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها