- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزبان پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل

پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل با حضور استادان و متخصصان داخلی و خارجی روزهای ۲۶ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علیرضا رهایی، رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته شرکت‌کنندگان تا ۲۴ آبان ماه سال جاری مهلت دارند اصل مقالات خود را ارائه کنند.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی موضوعات پایش سلامت پل‌ها، ایده‌های خلاقانه ازنظر استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین در طراحی و ساخت پل‌ها است.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل عنوان کرد: برای برگزاری این کنفرانس مشارکت خوبی از سوی ارگان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است.

وی افزود: در برگزاری این کنفرانس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، تفرش و علم و صنعت ایران مشارکت دارند. این در حالی است که برخی مراکز علمی در خارج از کشور ازجمله دانشگاه استانبول و فدراسیون بین‌المللی بتن (FIB) نیز در برگزاری این کنفرانس مشارکت کرده‌اند.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل اظهار داشت: در برگزاری این کنفرانس وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، شرکت آزادراه تهران شمال، شرکت مترو تهران، شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی وزارت کشور، انجمن شرکت‌های راه‌سازی، انجمن شرکت‌های ساختمانی، جامعه مشاوران، انجمن مهندسان عمران ایران و انجمن مهندسی پل نیز مشارکت کرده‌اند.

رهایی اظهار داشت: در این کنفرانس دو روزه پنج کارگاه آموزشی با محوریت طراحی و بهسازی پل‌ها، پایش سلامت پل، بهسازی لرزه‌ای پل‌ها، “آب شستگی، هیدرولیک و هیدرولوژی پل‌ها” برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در برگزاری این، تعداد قابل‌توجهی مقاله از کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه ارسال‌ شده است.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی محققان و مهندسان با آخرین یافته‌های علمی در مهندسی پل است.

وی خاطرنشان کرد: پل‌ها جزو گران‌ترین سازه‌ها به‌شمار می‌روند و با توجه به اینکه زمینه توسعه ارتباطات و حمل‌ونقل را در کشورها فراهم می‌کنند بنابراین برگزاری این کنفرانس می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات مختلف در زمینه‌های عمرانی، راه و راه‌آهن کند.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی دو روز برگزاری این کنفرانس ۸۰ مقاله ارائه شود. همچنین در حاشیه این کنفرانس بازدیدهایی از مسیر آزادراه تهران شمال، مترو تهران و دیگر بناهای ساخته‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کنار این کنفرانس، نمایشگاهی از شرکت‌ها و مؤسساتی که مصالح مربوط به ساخت پل در داخل کشور تولید می‌کنند و شرکت‌هایی که کارهای بدیع و مهمی در پل‌سازی انجام داده اند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام