سه شنبه، ۲۸ فروردین، ۱۴۰۳ | Tuesday, 16 April , 2024

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزبان پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45471
شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۸ | 14:35

دانشگاه صنعتی امیرکبیر، میزبان پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل

پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل با حضور استادان و متخصصان داخلی و خارجی روزهای ۲۶ تا ۲۷ آذرماه ۱۳۹۸ به میزبانی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می‌شود.

به گزارش دیده بان علم ایران، دکتر علیرضا رهایی، رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: بر اساس زمان‌بندی صورت گرفته شرکت‌کنندگان تا ۲۴ آبان ماه سال جاری مهلت دارند اصل مقالات خود را ارائه کنند.

وی تأکید کرد: هدف از برگزاری این کنفرانس بررسی موضوعات پایش سلامت پل‌ها، ایده‌های خلاقانه ازنظر استفاده از مصالح و تکنولوژی نوین در طراحی و ساخت پل‌ها است.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل عنوان کرد: برای برگزاری این کنفرانس مشارکت خوبی از سوی ارگان‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی صورت گرفته است.

وی افزود: در برگزاری این کنفرانس دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، تهران، صنعتی خواجه‌نصیرالدین طوسی، تفرش و علم و صنعت ایران مشارکت دارند. این در حالی است که برخی مراکز علمی در خارج از کشور ازجمله دانشگاه استانبول و فدراسیون بین‌المللی بتن (FIB) نیز در برگزاری این کنفرانس مشارکت کرده‌اند.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل اظهار داشت: در برگزاری این کنفرانس وزارت راه و شهرسازی، بنیاد مستضعفان، شرکت آزادراه تهران شمال، شرکت مترو تهران، شهرداری تهران، معاونت فنی و عمرانی وزارت کشور، انجمن شرکت‌های راه‌سازی، انجمن شرکت‌های ساختمانی، جامعه مشاوران، انجمن مهندسان عمران ایران و انجمن مهندسی پل نیز مشارکت کرده‌اند.

رهایی اظهار داشت: در این کنفرانس دو روزه پنج کارگاه آموزشی با محوریت طراحی و بهسازی پل‌ها، پایش سلامت پل، بهسازی لرزه‌ای پل‌ها، “آب شستگی، هیدرولیک و هیدرولوژی پل‌ها” برگزار خواهد شد.

وی تأکید کرد: در برگزاری این، تعداد قابل‌توجهی مقاله از کشورهای مختلف ازجمله آمریکا، انگلیس، استرالیا، مالزی، کانادا و فرانسه ارسال‌ شده است.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: مهم‌ترین هدف از برگزاری این کنفرانس آشنایی محققان و مهندسان با آخرین یافته‌های علمی در مهندسی پل است.

وی خاطرنشان کرد: پل‌ها جزو گران‌ترین سازه‌ها به‌شمار می‌روند و با توجه به اینکه زمینه توسعه ارتباطات و حمل‌ونقل را در کشورها فراهم می‌کنند بنابراین برگزاری این کنفرانس می‌تواند کمک شایانی به حل مشکلات مختلف در زمینه‌های عمرانی، راه و راه‌آهن کند.

رئیس پنجمین کنفرانس بین‌المللی پل گفت: پیش‌بینی می‌کنیم طی دو روز برگزاری این کنفرانس ۸۰ مقاله ارائه شود. همچنین در حاشیه این کنفرانس بازدیدهایی از مسیر آزادراه تهران شمال، مترو تهران و دیگر بناهای ساخته‌شده توسط وزارت راه و شهرسازی انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: در کنار این کنفرانس، نمایشگاهی از شرکت‌ها و مؤسساتی که مصالح مربوط به ساخت پل در داخل کشور تولید می‌کنند و شرکت‌هایی که کارهای بدیع و مهمی در پل‌سازی انجام داده اند، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

تولید ارزان الکتروکاتالیست بر پایه چارچوب‌های فلزی-آلی با طول عمر بالا

دستاورد محققان ایرانی در ترمیم استخوان‌ با هیدروژل نانویی تولیدی از پیله کرم ابریشم

موفقیت دانشمند ایرانی در ساخت لباس با قابلیت اندازه‌گیری قند خون

تقدیر از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها