جمعه، ۱۰ فروردین، ۱۴۰۳ | Friday, 29 March , 2024

آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45462
شنبه، ۱۳ مهر، ۱۳۹۸ | 12:51

آزادی دانشجوی ایرانی بازداشتی در استرالیا

رضا دهباشی، دانشجوی دکتری دانشگاه کوئینزلند استرالیا که از ۱۳ ماه پیش به اتهام تلاش برای ارسال تجهیزات راداری آمریکا به ایران بازداشت شده بود، با پیگیر‌ی دستگاه سیاست خارجی آزاد و از طریق فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) به کشور بازگشت.

به گزارش دیده بان علم ایران بنابر اعلام برخی منابع خبری داخلی دهباشی در هنگام بازداشت مشغول تحقیق در مورد ساخت یک دستگاه تشخیص سرطان پوست بوده است.

دهباشی متهم بود که بدون سفر به آمریکا اقدام به خرید و ارسال تجهیزات راداری پیشرفته نظامی از طریق دوبی به ایران کرده است، رادار‌هایی که برای شناسایی موشک و جنگنده‌های رادار گریز استفاده می‌شود؛ براساس همین اتهام دولت آمریکا خواهان تحویل این دانشجوی ایرانی و محاکمه وی در آن کشور بود.

دهباشی ضمن رد این اتهام اقدام دستگاه قضایی استرالیا در خصوص دستگیری وی با استناد به چند ایمیل مربوط به سال ۲۰۰۸ را یک سوء تفاهم و ناعادلانه عنوان کرد که با کمک دستگاه دیپلماسی کشورمان حل و فصل شد.

در همین حال برخی منابع خبری به نقل از نخست وزیر استرالیا از آزادی دو شهروند استرالیایی بازداشت شده در ایران و بازگشت آن‌ها به کشورشان خبر دادند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

استرالیا در آستانه ریشه کنی سرطان دهانه‌ رحم با واکسیناسیون

کلزای تراریخته، نخستین منبع گیاهی امگا ۳، مجوز گرفت

برنج تراریخته در بازار استرالیا و نیوزیلند/رفع کمبود ویتامین A با مصرف برنج طلایی!

اولین گروه دانشجویان دوره مشترک دکتری دانشگاه های «شریف» و «مکوآری» استرالیا معرفی می شوند

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها