پنج شنبه، ۹ فروردین، ۱۴۰۳ | Thursday, 28 March , 2024

در آستانه روز بتن تاکید شد: ضرورت تدوین «اطلس سنگدانه ایران» برای پیشگیری از «سرطان بتن»

نسخه قابل پرینت
کد خبر:45440
دوشنبه، ۸ مهر، ۱۳۹۸ | 16:51

در آستانه روز بتن تاکید شد: ضرورت تدوین «اطلس سنگدانه ایران» برای پیشگیری از «سرطان بتن»

نخستین همایش ملی سنگدانه، همزمان با هفدهمین همایش روز بتن و یازدهمین کنفرانس ملی بتن، ۱۴ تا ۱۶ مهرماه جاری در مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار دیده بان علم ایران، موسی کلهری، دبیر همایش سنگدانه و همایش روز بتن گفت: انجمن بتن ایران به عنوان یکی از فعالترین انجمنهای مهندسی عمران در این دوره اقدام به برگزاری “اولین همایش ملی سنگدانه ایران” با همکاری انجمن صنفی تولیدکنندگان شن و ماسه استان تهران و خانه معدن ایران کرده است.

وی افزود: بتن دارای اجزای مختلفی است که پرمصرفترین آنها سنگدانه می باشد. با این که بیش از ۷۰% حجم بتن را سنگدانه ها تشکیل می دهند اما، از پرداختن علمی به تولید و فرآوری آنها، غفلت شده است. به همین منظور، نیاز جدی به پرداختن علمی به مباحث برداشت، تولید و فرآوری مصالح سنگی احساس می شود.

وی گفت: برای برگزاری این همایش بیش از یک سال کار فشرده علمی، صنفی و صنعتی انجام شده که ثمره آن طی میزگردها، سخنرانیها، کارگاههای آموزشی و نشست های هم اندیشی در روز ۱۴ مهرماه جاری ارائه می شود.

دبیر هفدهمین همایش روز بتن اظهار داشت: در کمیته راهبردی این همایش سعی شده است که از منظرهای مختلف نظیر مدیریت بحران، محیط زیست، مهارسیلاب، ایجاد اشتغال، اصلاح قوانین معادن شن و ماسه، مباحث مختلف کیفی مصالح سنگی مناسب برای بتن، نیازمندی های صنعتگران و فعال این عرصه به موضوع پرداخته شود. امید است با نتایج حاصل از این همایش، گامی مفید و موثر در جهت بهبود کیفیت مصالح سنگی و در نهایت بهبود کیفیت بتن، برداشته شود.

وی تصریح کرد: با توجه به محور هفدهمین همایش روز بتن که “چشم انداز توسعه بتن در صنعت ساخت در افق ۱۴۰۴” است پیش بینی می شود با رفع موانع فعلی کشور، رشد فزاینده ی در تولید و مصرف بتن خواهیم داشت.

کلهری با اشاره به اینکه در کشورهای در حال توسعه، مصرف سرانه بتن، یکی از شاخصه های رشد و توسعه می باشدگفت: باید از امروز به فکر منابع کافی و مناسب معدنی، برای تامین چرخه تولید بتن باشیم. در این بحث باید با رعایت مبانی توسعه پایدار و محیط زیست به این توسعه و رشد، دست یافت. عدم توجه در انتخاب سنگدانه های مناسب سبب ایجاد سرطان بتن خواهد شد. این پدیده ای است که نیاز کشور به یک پروژه تحقیقاتی بزرگ با عنوان ” اطلس سنگدانه ایران” را ایجاب می نماید. امیدواریم با برگزاری این همایش، بتوانیم راهکارهای مناسبی را برای تحقق این پروژه بزرگ به دست آوریم.

دبیر همایش سنگدانه و همایش روز بتن خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های مهم همایش روز بتن، معرفی طرحهای برتر بتنی کشور است.در این برنامه سعی شده است تا پروژه هایی که داری نوآوری، روشهای خاص اجرا و تکنولوژی بتن هایی ویژه هستند، معرفی و مورد بحث قرار گیرند. در پایان خاطر نشان می کنم که توسعه تمامی زیر ساختهای کشور نیازمند بتن است.

انتهای پیام

مطالب مرتبط

افزایش مقاومت سازه‌های بتنی توسط محققان «شریف»

نظر دهید

* نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

سرخط خبرها