- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

افشاگر توطئه های «فوق سری» عالم و ادعای بی خبری از واردات تراریخته ها!؟

«آیا مخالفان تولید ملی محصولات تراریخته از واردات این محصولات در بیست سال گذشته بی خبر بودند؟ چه انگیزه هایی امروز آن ها را به هیاهو واداشته است؟ چه انگیزه هایی علت سکوت بیست ساله آنها بوده است؟»

به گزارش دیده بان علم ایران، مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران در یادداشتی به قلم سجاد موسوی، کارشناس ارشد زیست فناوری با طرح این سوالات به ادعای عجیب مخالفان فناوری مهندسی ژنتیک و تولید محصولات تراریخته مبنی بر مخفیانه بودن واردات محصولات تراریخته به کشور و عدم اطلاع رسانی درباره آن تا پنج سال پیش!!!! پرداخته و این که موافقان – یا لااقل سکوت کنندگان – دیروز نسبت به محصولات تراریخته، امروز با چه هدفی به جنگ محققان بیوتکنولوژی کشور آمده اند و از هر ترفندی برای هراس افکنی در مردم به منظور تداوم سیل واردات این محصولات و وابستگی روزافزون کشور در بخش کشاورزی استفاده می کنند.

در این یادداشت آمده است:

«کانال تلگرامی بنیاد سبک زندگی سالم این بار با انتشار پستی رکورد پست های محیر العقول پیشین خود را شکست:

این کانال تلگرامی هم زمان با اعلام حمایت دولت دوازدهم از تولید ملی محصولات تراریخته، در فضای مجازی راه اندازی شد. ادمین این کانال که خود را «پروفسور» می نامد اخیرا در یک پست تلگرامی که تصویر دکتر کلانتری به آن ضمیمه شده است آورده است:

«پنهان کاری مافیای تراریخته به مدت بیست سال؟؟؟ تراریخته را بیست سال پیش پنهانی و بدون اطلاع مردم وارد سفره مردم کردند و هیچ نگفتند تا دانشمندان پنج سال پیش مطلع شدند و اطلاع رسانی کردند».

اول: از زمان روی کار آمدن محمدرضا اسکندری وزیر جهاد کشاورزی دولت احمدی نژاد هر ساله تا پنج میلیارد دلار صرف واردات محصولات تراریخته کشور می شود. در سال گذشته با واردات بنیاد اقتصادی کوثر، ایران به مقام اول وارد کننده سویای تراریخته از آمریکا نایل شد!

تولید محصولات تراریخته یک راهکار مهم- هم در کشورهای توسعه یافته، هم در کشورهای در حال توسعه- برای تامین امنیت غذایی و تولید محصولات زراعی با ارزش تغذیه ای بالاتر است که از یک سو سالم تر باشند و از سوی دیگر با قیمت پایین تر به دست مصرف کننده برسند.

در حال حاضر  امنیت غذایی ایران به واردات مواد غذایی متکی است.

به گفته رییس انجمن ژنتیک ایران  ۵۵ درصد سبد غذایی کشور از واردات تامین می شود که از این میزان ۸۰ درصد آنها تراریخته است

در حالی که بسیاری از مسئولان کشور  معتقد هستند که اهمیت امنیت غذایی کمتر از امنیت دفاعی نیست، اما همچنان جریان قدرتمندی در کشور برای  باز نگاه داشتن راه استمرار واردات  محصولات تراریخته تلاش می کند. این جریان در حال کار شکنی در مسیر تولید ملی محصولات تراریخته به دست دانشمندان کشورمان است.

اما منظور پروفسور از «مافیای تراریخته» نه حامیان  استمرار واردات و حامیان وابستگی کشور به آمریکا برای تامین کالاهای استراتژیکی همچون سویا، بلکه دانشمندانی است که فناوری تراریخته را بومی کرده اند! مافیای تراریخته به زعم پروفسور حامیان تولید ملی محصولات تراریخته هستند که در جهت خودکفایی کشور قدم برداشته اند و سهمی از تجارت این محصولات ندارند.

دوم: آقای کرمی مدعی شده است:  مافیای تراریخته! بیست سال «پنهانی» تراریخته را وارد کشور کرده اند. اگرچه به گفتن حرفهای بی سند عادت دارند اما از ایشان می خواهیم سندی ارائه کنند که پژوهشگران عرصه مهندسی ژنتیک در کشور وارد کننده محصولات تراریخته هستند! بر عکس، دانشمندان متعهد به توسعه و  پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، مدت هاست که از ورود محصولات تراریخته به کشور خبر می دهند.

نمونه ای از این اخبار را در لینک های زیر ببینید و بخوانید که حامیان تولید ملی محصولات تراریخته سالهاست که در خصوص واردات بی رویه محصولات تراریخته هشدار داده اند.

اینجا بخوانید:

درست همان زمانی که جناب پروفسور سر زیر برف کرده و در برابر واردات محصولات تراریخته سکوت کرده بود، جامعه علمی در فضاهای علمی، همایش ها و رسانه ها  فریاد می زد و  بر تولید ملی پافشاری می کردند و با واردات مخالفت می کرد.

فریادی که اگر شنیده می شد، امروز جمهوری اسلامی ایران بزرگترین وارد کننده سویای تراریخته از آمریکا نبود. این خبر  تاسف برانگیز را در گوشه ذهن خود داشته باشید و تاکید مقام معظم رهبری را به یاد بیاورید که فرمودند: «هیج مواد مصرفی از آمریکا وارد نشود».

سوم: پروفسور مدعی شده است که پنج سال است که از واردات  محصولات تراریخته با خبر شده است و اطلاع رسانی کرده است!

راقم این سطور نه در جایگاه یک پژوهشگر بیوتکنولوژی، بلکه به عنوان مخاطب جناب پروفسور از ایشان چند سوال دارد:

آقای پروفسور! شما که مدعی هستید از جلسات سری پنتاگون برای طراحی ویروس های هوشمند با روش تراریخته! که جوانان را لاییک می کند (!) باخبرید[i]، شما که ادعا کرده اید از ترور بیولوژیک هوگو چاوز باخبر بوده اید![ii] شما که ادعا کرده اید «سی سال» است که از آلودگی آب زمزم – با ویروسی که بی حالی دینی! به وجود می آورد- باخبرید! ادعا کرده اید ۳۲ سال است درباره بیوتروریسم تحقیق می‌کنید! و به صدها کنگره و کنفرانس بین‌المللی درباره بیوتروریسم دعوت شده اید[iii]! مهم تر از همه اینها شما که بارها مدعی شده اید در حوزه بیوتروریسم در این کشور هیچکس تخصص شما را ندارد و باز به اذعان خودتان محصولات تراریخته نمونه ای از بیوتروریسم هستند(!) چرا و چگونه است که بیست سال متوجه واردات محصولات تراریخته نشدید و تنها پنج سال است که از وجود این محصولات بر سفره مردم با خبر هستید؟؟؟

برای شما که از آلودگی آب زمزم در عربستان گرفته تا ترور بیولوژیک مسئولین در ونزوئلا و از محتوای جلسات سری پنتاگون در ایالات متحده آمریکا تا آزمایشگاه های رژیم اشغالگر قدس و جمع اوری فلاضلاب پوتین توسط روس ها با خبرید[iv]…. عجیب نیست که فقط پنج سال است که از واردات محصولات تراریخته به کشور خودتان با خبر شده اید؟!! چرا با خبری شما درست هم زمان است با به بار نشستن تلاش پژوهشگران برای تولید ملی محصولات تراریخته در کشور؟ این همزمانی تصادفی! تنها یک معنی دارد؛ تلاش شما و دوستانتان برای باز نگه داشتن راه واردات و متکی نگاه داشتن امنیت غذایی این کشور به دشمنان قسم خورده اش!

واقعیت تاریخی نشان می دهد که شما نه تنها از واردات محصولات ترایخته خبر داشتید، بلکه خودتان جزو موافقین تراریخته بوده و امضای شما در تایید این محصولات، پای نامه به رییس جمهور وقت به عنوان سندی محفوظ، شاهد این مدعاست.

دروغگویی به مردم با شیوه های پوپولیستی شاید اندکی زمانی در هموار کردن راه دشمنان این سرزمین موثر واقع شود، اما مانع راه دانشمندان نخواهد شد. چرا که مردم این کشور فهیم هستند و همه چیز را خوب می دانند. شاید امروز به خاطر نجابت ذاتی شان در برابر ضد و نقیض گویی های شما- که به سخره گرفتن شعورشان است – سکوت کرده اند اما کذابان را به زباله دان تاریخ خواهند انداخت.»

_____________________________________________________________

[i] خبرگزاری ایرنا

[i]  خبرگزاری تسنیم. ۲۶ بهمن ۹۴/  علی کرمی: سندی داریم که پروژه ای تعریف کرده اند که قصد دارند به روش بیولوژیک اعتقادات دینی مسلمانان را هدف قرار دهند؛  و در واقع آنها را غیرمذهبی کنند؛ یعنی ایمان قوی مذهبی را سست کنند؛ فرد لاییک شود! این پروژه معروف به Fun vax  است در این طرح  هدف این است که ویروسی با روش مهندسی ژنتیک یا تراریخته طراحی کنند که وارد بدن مسلمانان شود و سبب تغییراتی در فرایند های مغزی گردد، که نتیجه آن تغییر احساسات انگیزه ها و در نتیجه سستی ایمان مسلمانان مؤمن و جوانان مجاهد است که درواقع ارزشهای غربی را بپذیرند.

[ii]  خبرگزاری رسا، ۲۰ آبان ۹۵/ کرمی با اشاره به ترور خاموش دانشمندان کشورهای اسلامی و یا سیاستمداران ضداستکباری در سال های اخیر، از افرادی مانند آیت الله ربانی املشی، دادمان، نادر طالب زاده و هوگو چاوز به عنوان برخی از قربانیان این توطئه های بیولوژیک نام برد.

[iii] خبرگزاری فارس، ۱۱ مرداد ۹۵/ خبرگزاری دانشجو ۲۷ مرداد ۹۵

[iv]   خبرگزاری دانشجو، ۲۷ مرداد ۹۵/ علی کرمی: الآن سلاح‌هایی درست کرده‌اند بر اساس ژنتیک…. مثلاً ویروس پخش می‌شود، وارد بدن اعراب و اسرائیلی‌ها می‌شود. فلسطینی‌ها را می‌کشد ولی اسرائیلی‌ها سالم می‌مانند.

انتهای پیام