- دیده بان علم ایران – Iran Science Watch - https://didehbanelmiran.ir -

با درگذشت استاد برجسته شیمی دانشگاه تبریز: پیرمرد کوله به پشت دانشکده کشاورزی از غم فقرا آسود

دکتر نظام وصال، استاد بازنشسته دانشکده شیمی دانشگاه تبریز به علت کهولت سن درگذشت.

به گزارش دیده بان علم ایران، پیکر استاد پس از تشییع در وادی رحمت تبریز به خاک سپرده شد.

این استاد شیمی معدنی که فارغ‌التحصیل آلمان بود در سال های اخیر به «پیرمرد دانشکده کشاورزی» معروف بود و دانشجوها، اغلب او را کوله پشتی به دست در گوشه‌ای از دانشکده کشاورزی یا مسجد دانشگاه می دیدند.

برخی دانشجویان دانشگاه تبریز درباره دکتر وصال نوشته‌اند: دکتر وصال زن و دخترش را در تصادف از دست داده و از آن پس تمامی ثروتش را صرف کمک به فقرا کرده است؛ خیری که فراموش نمی‌شود.

دکتر وصال پیشتر به خبرنگار ایکنا گفته بود: من سال­هاست که به این دانشکده و دانشکده­های مختلف می‌­روم تا با اساتید و دوستان قدیمی همکاری داشته و به فقرا کمک کنیم؛ بعد از جمع کردن پول تمامی آن را برای افراد بی‌بضاعت مخصوصا برای کسانی که به گفته­ پزشکشان چندی از عمرشان باقی نیست و پول دارو برای تسکین دردشان ندارند دارویی می‌خریم.

استاد بغضی کرد و گفت: «متاسفانه تعداد افراد فقیر در جامعه­ ما بسیار زیاد شده است، به این دلیل است که همه باید دست در دست هم دهیم تا به آن­ها در حد توان کمکی کرده باشیم».

وی همچنین ادامه داد: من تمام دارایی خود را در راه کمک به فقیران بخشیده­ام تا بتوانم راه پدرم را که مرد شریفی بود را ادامه دهم و تنها آرزویم این است که اندک سلامتی را که دارم از من نگیرد تا بتوانم بیش‌تر در این زمینه فعالیت کنم.

پیام تسلیت انجمن شیمی ایران

هیات مدیره انجمن شیمی ایران هم در پیامی درگذشت دکتر نظام وصال، استاد بازنشسته دانشگاه تبریز را تسلیت گفت:

«با کمال تاسف، خبر در گذشت استاد فرهیخته جناب آقای دکتر سيد نظام وصال استاد محترم شيمي معدني دانشگاه تبريز موجب تاثر و تالم گردید.

جامعه علمی شیمی و انجمن شیمی ایران مصیبت وارده را خدمت خانواده گرامی، وابستگان، شاگردان، ارادتمندان مرحوم و دانشگاهیان فرهیخته تبریز تسلیت عرض نموده و از خداوند بزرگ برای آن مرحوم مغفور غــفران الهی و برای بازماندگان صبر جمـیل مسالت می نماید.

ان شاءالله مرحوم مغفور جنت مکان خلد آشیان، آمرزیده بوده و با ائمه اطهار ، صالحان و مقربان درگاه ایزدی محشور و همنشین خواهد بود.»

انتهای پیام